Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9145
Title: Організація змішаного навчання за допомогою «Google classroom» при вивченні біоорганічної хімії студентами медичних спеціальностей
Other Titles: Организация смешанного обучения с помощью «Google classroom» при изучении биоорганической химии студентами медицинских специальностей
Organization of blended learning with Google classroom in the study of bioorganic chemistry of students of medical specialties
Authors: Ліцман, Юлія Володимирівна
Швець, Ольга Григорівна
Осьмук, Наталія Григорівна
Лицман, Юлия Владимировна
Швец, Ольга Григорьевна
Осьмук, Наталья Григорьевна
Litsman, Yuliya Vladimirovna
Shvets, Olga Grigoryevna
Osmuk, Natalya Grigoryevna
Keywords: змішане навчання
експеримент
заклад вищої освіти
смешанное обучение
эксперимент
учреждение высшего образования
blended learning
experiment
higher education
Issue Date: 2020
Citation: Ліцман Ю. Організація змішаного навчання за допомогою «Google classroom» під час вивчення біоорганічної хімії здобувачами медичних спеціальностей [Електронний ресурс] / Ю. Ліцман, О. Швец, Н. Осьмук // Педагогічні науки, 2020. - №3-4 (97-98)
Abstract: Стаття присвячена проблемі підвищення ефективності хімічної підготовки студентів спеціальності «Медицина». Обґрунтовано актуальність залучення електронного, мультимедійного та мобільного контенту в навчальний процес. Підтверджено, що умовою ефективності реалізації змішаного навчання є поєднання аудиторної та позааудиторної роботи. Здійснено експериментальну перевірку результативності застосування розробленої методики вивчення біоорганічної хімії в умовах змішаного навчання на платформі «Google Сlassroom». Встановлено позитивний влив запропонованої методики на рівні навчальних досягнень студентів з хімії. Статья посвящена проблеме повышения эффективности химической подготовки студентов специальности «Медицина». Обоснована актуальность применения электронного, мультимедийного и мобильного контента в учебном процессе. Подтверждено, что условием эффективности реализации смешанного обучения является сочетание аудиторной и внеаудиторной работы. Осуществлена экспериментальная проверка результативности применения разработанной методики изучения биоорганической химии в условиях смешанного обучения. обучения на платформе «Google Сlassroom». Установлено положительное влияние предложенной методики на уровне знаний студентов по химии.
Description: The article is devoted to the problem of increasing efficiency of chemical preparation of students of specialty «Medicine». The relevance of the use of electronic, multimedia and mobile content in the educational process is substantiated. The authors' experience of using the teaching methodology of bioorganic chemistry for students in the context of blended learning with «Google Classroom» is analyzed. It is confirmed that a combination of classroom and extracurricular work is a precondition for blended learning effectiveness. Such an organization of the educational process allows introducing elements of blended learning into various types of educational work. The expediency of using the Face-to-Face Driver and Rotation Station Model models at lectures and practical classes, in the independent work of students, is substantiated. The «Google Сlassroom» platform was used to communicate in the educational process and to get acquainted with methodological materials. «Google Forms» service was used to create training tests and surveys, «Slides» and «You Tube» – to develop teaching materials. The technological component of the proposed approach is provided by the devices of the participants of the educational process. The possibility of organizing a personality-centered approach by diversification of educational tasks and the possibility of processing educational information at a convenient time for each student is shown. The importance of the innovative interaction between the teacher and students for the effective organization of blended learning is established. Experimental verification of the effectiveness of the application of the developed blended learning model in the study of bioorganic chemistry is conducted. The positive influence of the proposed methodology on the level of students’ academic achievements in chemistry is confirmed. Article materials can be of practical value for chemistry teachers in higher education.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9145
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ліцман Ю. Організація змішаного навчання.pdf1,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.