Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9155
Title: | Зміщення акцентів у математичній підготовці сучасних фахівців аграрної галузі у площину формування їх дослідницької компетентності |
Other Titles: | Смещение акцентов в математической подготовке современных специалистов аграрной отрасли в плоскости формирования их исследовательской компетентности Рlacing accents in mathematical training of modern agricultural specialists in the plane of formation of their research competent |
Authors: | Шишенко, Інна Володимирівна Борозенець, Наталія Сергіївна Шишенко, Инна Владимировна Борозенец, Наталья Сергеевна Shishenko, Inna Vladimirovna Borozenets, Natalia Sergeevna |
Keywords: | дослідницька компетентність бакалаври аграрних наук математична підготовка исследовательская компетентность бакалавры аграрных наук математическая подготовка research competence bachelors of agrarian sciences mathematical training |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Шишенко І. В. Зміщення акцентів у математичній підготовці сучасних фахівців аграрної галузі у площину формування їх дослідницької компетентності [Електронний ресурс] / І. В. Шишенко, Н. С. Борозенець // Науковий Вісник Ужгородського Університету. – Сер.»Педагогіка. Соціальна робота». - Ужгород, 2020. - Вип. 2(47). – С. 214-218. – Режим доступу : DOI: 10.24144/2524-0609.2020.47.214-217. - Заголовок з екрану |
Abstract: | Актуальність проблеми. Сформовані у процесі вивчення математичних дисциплін знання, уміння, навички, набутий початковий дослідницький досвід у математичній площині трансформуються в дослідницьку компетентність – підґрунтя ефективної професійної реалізації сучасного аграрія. Водночас у вітчизняній педагогіці бракує досліджень, присвячених проблемі формування дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін. Мета дослідження – розкриття шляхів формування дослідницької компетентності бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін Методи дослідження. Теоретичні: аналіз, систематизація й узагальнення педагогічних та психологічних досліджень, законодавчих і нормативних документів; ідеалізація і моделювання для розробки моделі формування дослідницької компетентності бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін; емпіричні: педагогічне спостереження за освітнім процесом, анкетування. Результати дослідження. Модель формування дослідницької компетентності майбутніх бакалаврів з аграрних наук у процесі вивчення математичних дисциплін має ґрунтуватися на системному, професійно-особистісному, діяльнісному, інтегративному, компетентнісному методологічних підходах. Для ефективного формування дослідницької компетентності бакалаврів з аграрних наук в процесі вивчення математичних дисциплін доцільними є такі форми, як тематична, проблемна лекції, лекція з помилками, лекція-конференція, лекція-бесіда, бінарна лекція, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальні завдання, квести, екскурсії, а також такі методи, як репродуктивний, проблемний, метод проектів, частково-пошуковий, пошуковий, метод математичного моделювання, метод конкретних ситуацій. Серед дієвих засобів навчання обґрунтовано використання професійно-спрямованих завдань. Актуальность проблемы. Сформированные в процессе изучения математических дисциплин знания, умения, навыки, приобретенный начальный исследовательский опыт в математической плоскости трансформируются в исследовательскую компетентность - основу эффективной профессиональной реализации современного агрария. В то же время в отечественной педагогике не хватает исследований, посвященных проблеме формирования исследовательской компетентности будущих бакалавров аграрных наук в процессе изучения математических дисциплин. Цель исследования - раскрытие путей формирования исследовательской компетентности бакалавров аграрных наук в процессе изучения математических дисциплин Методы исследования. Теоретические: анализ, систематизация и обобщение педагогических и психологических исследований, законодательных и нормативных документов; идеализация и моделирование для разработки модели формирования исследовательской компетентности бакалавров аграрных наук в процессе изучения математических дисциплин; эмпирические: педагогическое наблюдение за образовательным процессом, анкетирование. Результаты исследования. Модель формирования исследовательской компетентности будущих бакалавров аграрных наук в процессе изучения математических дисциплин должна основываться на системном, профессионально-личностном, деятельностном, интегративном, компетентностном методологических подходах. Для эффективного формирования исследовательской компетентности бакалавров аграрных наук в процессе изучения математических дисциплин целесообразными являются такие формы, как тематическая, проблемная лекции, лекция с ошибками, лекция-конференция, лекция-беседа, бинарная лекция, практические занятия, самостоятельная работа, индивидуальные задания, квесты, экскурсии, а также такие методы, как репродуктивный, проблемный, метод проектов, частично-поисковый, поисковый, метод математического моделирования, метод конкретных ситуаций. Среди действенных средств обучения обосновано использование профессионально-направленных задач. |
Description: | The relevance of the problem under consideration. Formed in the process of studying mathematical disciplines knowledge, skills, abilities, acquired initial research experience in the mathematical field are transformed into research competence - the basis of effective professional implementation of modern agriculture. At the same time, the national pedagogy lacks research on the problem of forming the research competence of future bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines. The purpose of the research is to reveal the ways of formation of research competence of bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines. Methods of the research. Theoretical: analysis, systematization and generalization of pedagogical and psychological research, legislative and regulatory documents; idealization and modeling for the development of a model for the formation of research competence of bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines; empirical: pedagogical observation of the educational process, questionnaires. Results of the research. The model of formation of research competence of future bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines should be based on systemic, professional-personal, activity, integrative, competence methodological approaches. For the effective formation of research competence of bachelors in agricultural sciences in the process of studying mathematical disciplines, such forms as thematic, problem lectures, lecture with errors, lecture-conference, lecture-conversation, binary lecture, practical classes, independent work, individual tasks, quests are expedient. , excursions, as well as such methods as reproductive, problem, project method, partial search, search, method of mathematical modeling, the method of specific situations. Among the effective teaching aids, the use of professionally oriented tasks is substantiated. |
URI: | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9155 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Шишенко І. В. Зміщення.pdf | 207,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.