Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9175
Title: | Інноваційні підходи в умовах дистанційного навчання іноземної мови |
Other Titles: | Инновационные подходы в условиях дистанционного обучения иностранному языку Innovative Approaches in Distance Learning Foreign Languages |
Authors: | Крекотень, Олена Валентинівна Крекотень, Елена Валентиновна Krekoten, Olena Valentynivna |
Keywords: | інноваційні технології дистанційне навчання навчальні інформаційні платформи инновационные технологии дистанционное обучение учебные интерактивные платформы innovative technologies distance learning teaching information platforms |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | SWorld & D.A. Tsenov Academy of Economics |
Citation: | Крекотень О. В. Інноваційні підходи в умовах дистанційного навчання іноземної мови [Електронний ресурс] / О. В. Крекотень // SWorldJournal : International Periodic Scientific Journal. - Svishtov : SWorld & D.A. Tsenov Academy of Economics, 2021. - №7. - V.4. - P. 50-55. - Режим доступу : DOI: 10.30888/2663-5712.2021-07-04-029. - Заголовок з екрану |
Abstract: | Стаття націлена на визначення основних напрямів дослідження інноваційних підходів у викладанні іноземної мови в умовах дистанційної освіти. Визначені проблеми закладів вищої освіти та особливості дистанційного навчання в Україні. Метою статті став аналіз існуючих світових стратегій та визначення перспективних напрямків для успішного засвоєння студентами нелінгвістичних вищих навчальних закладів курсу іноземної мови за умови застосування новітніх технологій. Інформація була узагальнена та представлена у вигляді таблиці, що відображає можливості використання сучасних інформаційних платформ в залежності від форми взаємодії між учасниками освітнього процесу. Визначені критерії досягнення ефективності університетської дистанційної освіти, доведена необхідність креативного підходу до дистанційного курсу вивчення іноземних мов в умовах пандемії. Статья нацелена на определение основных направлений исследования инновационных подходов в преподавании иностранного языка в условиях дистанционного образования. Определены проблемы высших учебных заведений и особенности дистанционного обучения в Украине. Целью статьи стал анализ существующих мировых стратегий и определения перспективных направлений для успешного усвоения студентами нелингвистических высших учебных заведений курса иностранного языка при условии применения новейших технологий. Информация была обобщена и представлена в виде таблицы, отражающей возможности использования современных информационных платформ в зависимости от формы взаимодействия между участниками образовательного процесса. Определены критерии достижения эффективности университетской дистанционного образования, доказана необходимость творческого подхода к дистанционному курсу изучения иностранных языков в условиях пандемии. |
Description: | This article is aimed at the research of innovative approaches in foreign language distance teaching. Problems of Ukrainian higher education institutions during the period of distance learning have been revealed. The analysis of scientific literature has been made. The aim of this article was to analyze existing world strategies in using the latest studying technologies, as well as perspective approaches to the successful mastering of students foreign languages communicative skills in non-linguistic universities. The information was summarized and presented as a table showing the possibilities of modern information platforms according to the forms of interaction between the educational process participants. The criteria for achieving the effective university distance education have been determined; the modern need for a creative approach to the distance foreign language teaching during a period of COVID-19 pandemic has been proved. |
URI: | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9175 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Крекотень О. В. Інноваційні підходи.pdf | 221,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.