Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9227
Title: Characteristics of Foreign Language Education in Foreign Countries and Ways of Applying Foreign Experience in Pedagogical Universities of Ukraine
Other Titles: Особливості навчання іноземній мові у зарубіжних країнах і способи застосування зарубіжного досвіду у педагогічних вузах України
Особенности обучения иностранному языку в зарубежных странах и способы применения иностранного опыта в педагогических вузах Украины
Authors: Onishchuk, I.
Ikonnikova, M.
Antonenko, T.
Kharchenko, I.
Shestakova, S.
Kuzmenko, N.
Maksymchuк, B.
Оніщук, І.
Іконнікова, М.
Антоненко, Т.
Харченко, І.
Шестакова, С.
Кузьменко, Н.
Максимчук, Б.
Онищук, И.
Иконникова, М.
Антоненко, Т.
Харченко, И.
Шестакова, С.
Кузьменко, Н.
Максимчук, Б.
Keywords: teacher training
humanities
effective teaching methods
підготовка вчителів
гуманітарні науки
ефективні методи викладання
обучение учителей
гуманитарные науки
эффективные методы преподавания
Issue Date: 2020
Citation: Characteristics of Foreign Language Education in Foreign Countries and Ways of Applying Foreign Experience in Pedagogical Universities of Ukraine [Electronic resource] / I. Onishchuk, M. Ikonnikova, T. Antonenko [and ather] // Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. - 2020. - №12(3). - Р. 44-65
Abstract: Comprehension and implementation of such experience will help to improve the foreign language education of future teachers of humanities in our country and will contribute to successful integration of Ukrainian national education into the world educational space. The purpose of the study is to systematize theoretical issues and generalize the experience of developing foreign language education for future teachers of humanities at pedagogical universities of Ukraine (mid-XX - early XXI century). An analysis of the original literature of the study period allowed us to identify the most effective methods of foreign language education in foreign countries: GrammarTranslation Method, which provides written work and focuses on the study of grammatical rules through translation of the original texts; Audio-Lingual Method, which enables the rapid training of foreign language specialists on the basis of the following provisions: language learning as habit-formation (language learning is); avoiding mistakes because they form bad habits (Mistakes are bad and should be avoided, as they make bad habits); mastering verbal communication and then writing (language skills are learned more effectively if they are presented verbally first, then in written form); when learning an analog language better than analysis (analogy is a better foundation for language learning than analysis); the meaning of words can only be learned in a linguisticcultural context (the meanings of words can be learned only in a linguistic and cultural context); Cognitive-Code Methodologies (conscious-practical method, or theory of conscious mastery of code); its main provisions are: the verbal basis of learning the foreign language; languagebased thinking formation. Осмислення та впровадження такого досвіду сприятиме підвищенню мовної освіти майбутніх викладачів гуманітарних наук у нашій країні та сприятиме успішній інтеграції української національної освіти у світовий освітній простір. Метою дослідження є систематизація теоретичних питань та узагальнення досвіду розвитку освіти з іноземних мов для майбутніх викладачів гуманітарних факультетів педагогічних університетів України (середина ХХ – початок XXI ст.). Аналіз оригінальної літератури досліджуваного періоду дозволив нам визначити найбільш ефективні методи навчанню іноземних мов у зарубіжних країнах: GrammarTranslation - метод, який забезпечує письмову роботу і зосереджується на вивченні граматичних правил через переклад оригінальних текстів; Аудіомовний метод, що дає можливість швидкої підготовки з іноземної мови фахівців на основі наступних положень: вивчення мови як -формування звички (вивчення мови) ; уникнення помилок, оскільки вони формують шкідливі звички; освоєння словесного спілкування, а потім написання (мовні навички засвоєні ефективніше, якщо вони представлені спочатку в усній, потім у письмовій формі); вивчення аналогової мови краще, ніж аналіз (аналогія є кращою основою для вивчення мови, ніж аналіз); значення слів можна дізнатися лише в лінгвістичному контексті (значення слів можна дізнатися тільки в лінгвістичному і культурному контексті.
Description: Осмысление и внедрение такого опыта будет содействовать повышению языкового образования будущих преподавателей гуманитарных наук в нашей стране и будет содействовать успешной интеграции украинского национального образования в мировое образовательное пространство. Целью исследования является систематизация теоретических вопросов и обобщения опыта развития образования по иностранным языкам для будущих преподавателей гуманитарных факультетов педагогических университетов Украины (середина ХХ - начало XXІ ст.). Анализ оригинальной литературы исследуемого периода позволил нам определить наиболее эффективные методы обучению иностранным языкам в зарубежных странах: Grammartranslatіon - метод, который обеспечивает письменную работу и сосредоточивается на изучении грамматических правил через перевод оригинальных текстов; Аудіомовний метод, который дает возможность быстрой подготовки специалистов по иностранному языку на основе следующих положений: изучение языки как -формирование привычки (изучение языка) ; избежание ошибок, поскольку они формируют вредные привычки; освоение словесного общения, а потом написание (языковые привычки усвоены эффективнее, если они представлены сначала в устной, потом в письменной форме); изучение аналогового языка лучше, чем анализ (аналогия является лучшей основой для изучения языки, чем анализ); значение слов можно узнать лишь в лингвистическом контексте (значение слов можно узнать только в лингвистическом и культурном контексте.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9227
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Characteristics of Foreign .pdf344,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.