Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9320
Назва: Improving competitiveness of dairy enterprises
Інші назви: Вдосконалення конкурентоспроможності молокопереробних підприємств
Совершенствование конкурентоспособности молокоперерабатывающих предприятий
Автори: Stoyanets, Natalia
Shulga, Ruslan
Стоянець, Н.
Шульга, Р.
Стоянец, Н.
Шульга, Р.
Ключові слова: competitiveness
factors of competitiveness
dairy products
конкурентоспроможність
фактори конкурентоспроможності
молочна продукція
конкурентоспособность
факторы конкурентоспособности
молочная продукция
Дата публікації: 2020
Бібліографічний опис: Stoyanets N. Improving competitiveness of dairy enterprises [Electronic resource] / N. Stoyanets, R. Shulga // Internauka : international scientific journal. – Series «Economic Sciences». – 2020. – № 12 (44), Vol. 1. – Р. 15-23.
Короткий огляд (реферат): The article identifies the current state and main problems of competitiveness of domestic dairy companies, which they work in conditions of limited raw materials, technical and financial resources, low purchasing power of the population in the formation of high prices for milk and dairy products, low use of modern strategic management tools. As a consequence, the low competitiveness of products of most enterprises in the industry in domestic and foreign markets. The object of the study was the enterprise of SE "Aromat" Branch "Sumy Dairy", which specializes in milk processing, production of butter, cheese and dairy products under the brand name "Dobryana". A set of factors that determine the level of competitiveness of the dairy enterprise in the market, namely the general indicators of efficiency: return on capital, return on turnover, time, duration of operating and financial cycles, financial stability, solvency and liquidity. The assessment of the competitiveness of the company's dairy products is formed by its quality, environmental friendliness, brand and packaging. In Sumy region, there are the necessary prerequisites for the creation of new production systems - clusters, in particular: the presence of scientific institutes and universities of agricultural orientation, favorable environmental conditions, fodder base and the availability of premises in the field of dairy farming. The regional cluster for milk production and processing will provide for the operation of three technological subclusters: for the cultivation of dairy cows; from milk production and procurement; from milk processing and production of finished products. The cluster will be managed by a coordination council consisting of representatives of all cluster members. In order to increase competitiveness, it is proposed to ensure effective integration links with the supply of equipment needed for milk procurement and storage, processing plants, enterprises, quality control laboratories, research institutions, and wholesale markets, regional and state authorities. Proper establishment of such relations will ensure the integration of dairy producers at all levels and the creation of a dairy cluster through the strategy of establishing integration relations between existing enterprises, households and the population working with dairy products, will create a large agro-industrial association as the main form of supporting economic interests and dairy products. В статті визначено сучасний стан та основні проблеми конкурентоспроможності вітчизняних підприємств молочної промисловості, що вони працюють в умовах обмежених сировинних, технічних та фінансових ресурсів, низької купівельної спроможності населення при формуванні високих цін на молоко і молочні продукти, низького рівня використання на практиці сучасних інструментів стратегічного управління і, як наслідок, низької конкурентоспроможності продукції більшості підприємств галузі на внутрішньому та зовнішньому ринках. Об’єктом дослідження виступило підприємство ДП «Аромат» Філія «Сумський молокозавод», котре спеціалізується на переробці молока, виробництві масла, сиру і молочної продукції під ТМ «Добряна». Визначено сукупність факторів, що визначають рівень конкурентоспроможності молокопереробного підприємства на ринку а саме узагальнюючих показників ефективності: рентабельності капіталу, рентабельності обороту, у часі, тривалість операційного і фінансового циклів, фінансову стійкість, платоспроможність та ліквідність. Оцінку конкурентоспроможності молочної продукції підприємства формує її якість, екологічність, бренд та упаковка. У Сумській області існують необхідні передумови для створення нових виробничих систем – кластерів, зокрема: наявність наукових інститутів та вузів аграрного спрямування, сприятливий екологічний стан, кормова база та наявність приміщень у галузі молочного скотарства. Регіональний кластер з виробництва та переробки молока передбачатиме функціонування трьох технологічних підкластерів: з вирощування корів молочних порід; із вирoбництва та заготівлі молока; iз перерoбки молока і виробництва готової продукції. Управління кластером здійснюватиме координаційна рада, яка складатиметься з представників усіх учасників кластера. Запропоновано для підвищення конкурентоспроможності потібно забезпечити дієві інтеграційні зв’язки, із галуззю постачання обладнання, необхідного для заготівлі та зберігання молока, переробними, підприємствами, лабораторіями з контролю якості, науково-дослідними установами, гуртово- роздрібними ринками, органами регіональної та державної влади. Правильне налагодження таких стосунків забезпечить інтегрування виробників молочної продукції на всіх рівнях а створення молочного кластеру через стратегію налагодження інтеграційних відносин між існуючими підприємствами, домогосподарствами та населенням, що працюють із молочною продукцією, сприятиме створенню великого агропромислового об’єднання як основної форми підтримки економічних інтересів виробників молока та молочної продукції.
Опис: В статье определено современное состояние и основные проблемы конкурентоспособности отечественных предприятий молочной промышленности, они работают в условиях ограниченных сырьевых, технических и финансовых ресурсов, низкой покупательной способности населения при формировании высоких цен на молоко и молочные продукты, низкого уровня использования на практике современных инструментов стратегического управления и, как следствие, низкой конкурентоспособности продукции большинства предприятий отрасли на внутреннем и внешнем рынках. Объектом исследования выступило предприятие ДП «Аромат» Филиал «Сумской молокозавод», которое специализируется на переработке молока, производстве масла, сыра и молочной продукции под ТМ «Добряна». Определена совокупность факторов, определяющих уровень конкурентоспособности молокоперерабатывающего предприятия на рынке а именно обобщающих показателей эффективности: рентабельности капитала, рентабельности оборота, во времени, продолжительность операционного и финансового циклов, финансовую устойчивость, платежеспособность и ликвидность. Оценку конкурентоспособности молочной продукции предприятия формирует ее качество, экологичность, бренд и упаковка. В Сумской области существуют необходимые предпосылки для создания новых производственных систем - кластеров, в частности: наличие научных институтов и узлов аграрного направления, благоприятный экологическое состояние, кормовая база и наличие помещений в отрасли молочного скотоводства. Региональный кластер по производству и переработке молока предусматривает функционирование трех технологических подкластеров: по выращиванию коров молочных пород; по производству и заготовки молока с переработки молока и производства готовой продукции. Управление кластером будет осуществлять координационный совет, который будет состоять из представителей всех участников кластера. Предложено для повышения конкурентоспособности не обходимо обеспечить действенные интеграционные связи, с отраслью поставка оборудования, необходимого для заготовки и хранения молока, перерабатывающими предприятиями, лабораториями по контролю качества, научно-исследовательскими учреждениями, оптово- розничными рынками, органами региональной и государственной власти. Правильное налаживания таких отношений обеспечит интегрирование производителей молочной продукции на всех уровнях а создание молочного кластера через стратегию налаживания интеграционных отношений между существующими предприятиями, домохозяйствами и населением, работающих с молочной продукцией, будет способствовать созданию большого агропромышленного объединения, как основной формы поддержки экономических интересов производителей молока и молочной продукции.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9320
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
стаття.pdf512,75 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.