Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9324
Title: Интегративный подход формированию химической составляющей экологической компетентности специалистов аграрной отрасли
Other Titles: Інтегративний підхід формування хімічної складової екологічної компетентності фахівців аграрної галузі
An integrative approach to the formation of the chemical component of environmental competence of agricultural professionals
Authors: Швець, О. Г.
Иванова, О. И.
Швець, О. Г.
Іванова, О. І.
Shvets, O. G.
Ivanova, O. I.
Keywords: экологическая компетентность
экологические знания
экологическое образование
екологічна компетентність
екологічні знання
екологічна освіта
ecological competence
ecological knowledge
ecological education
Issue Date: 2021
Publisher: ГГАУ
Citation: Швець О. Г. Интегративный подход формированию химической составляющей экологической компетентности специалистов аграрной отрасли [Электронный ресурс] / О. Г. Швець, О. И. Иванова // ХIV Международная научно-методическая конференция «Перспективы развития высшей школы». – Гродно : ГГАУ, 2021. – С. 325-331.
Abstract: Междисциплинарный подход создает у студента целостную картину окружающей среды, способствует формированию экологического мировоззрения как обобщенного взгляда на окружающий мир, обеспечивает понимание характера и последствий влияния собственной профессиональной деятельности на окружающую среду. Ключевым моментом является учет специализации студентов при экологизации химического образования. Міждисциплінарний підхід створює у студента цілісну картину навколишнього середовища, сприяє формуванню екологічного світогляду як узагальненого погляду на навколишній світ, забезпечує розуміння характеру і наслідків впливу власної професійної діяльності на навколишнє середовище. Ключовим моментом є облік спеціалізації студентів при екологізації хімічної освіти.
Description: The interdisciplinary approach creates a holistic picture of the environment, promotes the formation of ecological worldview as a generalized view of the world, provides an understanding of the nature and consequences of the impact of their own professional activities on the environment. The key point is to take into account the specialization of students in the greening of chemical education.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9324
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf163,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.