Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9418
Title: Traditional and heuristic approaches in teaching humanities
Other Titles: Традиційний та евристичний підходи до навчання гуманітарних наук
Традиционный и эвристический подходы в преподавании гуманитарных наук
Authors: Bilotserkovets, Marina Anatoliyivna
Білоцерковець, Марина Анатоліївна
Белоцерковец, Марина Анатолиевна
Keywords: humanities
heuristic education
personal self-realization
гуманітарні дисипліни
евристична освіта
особистісна самореалізація
гуманитарные дисциплины
эвристическое образование
личностная самореализация
Issue Date: 2018
Citation: Bilotserkovets M. Traditional and heuristic approaches in teaching humanities [Electronic recurs] / M. Bilotserkovets // International scientific and practical conference «Pedagogy in EU countries and Ukraine at the modern stage» : сonference proceedings, (Baia Mare, Romania, December 21-22, 2018). – Baia Mare, 2018. – P. 138-140.
Abstract: The updating of teaching approaches in Ukrainian higher education often lags behind the pace of civilization development and social requirements for education. Using heuristic approach, teachers and students, therefore, might well profit by the introduction of personally significant experience of communicative, mental, emotional, academic activities and ensures their readiness for life in terms of economic and scientific progress of the informative society. Оновлення підходів до викладання в українській вищій освіті часто відстає від темпів розвитку цивілізації та соціальних вимог до освіти. Завдяки використанню евристичного підходу викладачі та студенти можуть отримати переваги шляхом введення особисто значного досвіду комунікативної, розумової, емоційної, академічної діяльності та забезпечення їх готовності до життя в умовах економічного та наукового прогресу інформаційного суспільства.
Description: Обновление педагогических подходов в украинском высшем образовании часто отстает от темпов развития цивилизации и социальных требований к образованию. Таким образом, используя эвристический подход, преподаватели и студенты могут извлечь выгоду из внедрения личностно значимого опыта коммуникативной, умственной, эмоциональной, академической деятельности и обеспечения своей готовности к жизни с точки зрения экономического и научного прогресса информационного общества.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9418
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BilotserkovetsRomania.pdf375 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.