Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9623
Назва: Акмеологічні складові розвитку рухових якостей здобувачів вищої освіти
Інші назви: Акмеологические составляющие двигательных качеств студентов вузов
Determination of acmeological foundation of students’motor skills development
Автори: Самохвалова, І. Ю.
Харченко, С. М.
Самохвалова, И. Ю.
Харченко, С. Н.
Samokhvalova, I. Y.
Kharchenko, S. M.
Ключові слова: акмезасади
професійна спрямованість
самореалізація
акмезасады
профессиональная направленность
самореализация
acme foundations
professional orientation
self-realization
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Самохвалова І. Акмеологічні складові розвитку рухових якостей здобувачів вищої освіти [Електронний ресурс] / І. Самохвалова, С. Харченко // Вісник Запорізького національного університету. - Сер.»Педагогічні науки : теорія і практика», 2021. - №2. - С. 243-248
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена проблемі пошуку методів та засобів розвитку рухових якостей, які допоможуть здобувачам вищої освіти в самореалізації та прагненні до свого «акме». Доведено, що на розвиток рухових якостей студентів значною мірою впливає спрямованість майбутньої професійної діяльності, яка визначає особливості фізичної працездатності, рухової активності та необхідний рівень фізичного здоров’я майбутніх фахівців. Мета дослідження: визначення та обґрунтування акмеологічних засад розвитку рухових якостей студентів закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки. В дослідженні використовувались такі методи: аналіз науково – методичної літератури, анкетування, метод експертного опитування, метод математичної статистики. Визначення акмеологічних засад розвитку рухових якостей студентів закладів вищої освіти відбувалось методом експертних оцінок. Обрано шість експертів, які мають досвід роботи зі студентами закладів вищої освіти різних профілів не менше 5 років та рівень кваліфікації спеціаліст/ магістр фізичної культури і спорту. Експертам пропонувався оцінити за п’ятибальною системою окремо кожну з наданих аксмезасад та шляхів їх упровадження, які необхідно враховувати для розвитку рухових якостей студентів в процесі професійної підготовки. Для обробки результатів використовувались методи ранжування та конкордації Кендалла. У результаті були отримані відповідні бали, а потім виведена загальна рейтингова оцінка акмезасад, обрані ті, в яких оцінка перевищувало індекс в 0,75 балів. Визначено шість акмезасад розвитку рухових якостей студенті закладів вищої освіти: ціннісне ставлення до здоров'я; формування здорового способу життя; умови для фізичного розвитку відповідно до професійної спрямованості; умови для духовного та соціального розвитку; самоосвіта; фізичне самовдосконалення. В результаті дослідження установлено залежність між акмезасадами, шляхами та умовами формування рухових якостей, що визначає оптимальний їх розвиток у студентів закладів вищої освіти в умовах професійної підготовки. Статья посвящена проблеме поиска методов и средств развития двигательных качеств, которые помогут соискателям высшего образования в самореализации и стремлении к своему «акме». Доказано, что развитие двигательных качеств студентов в значительной степени влияет на направленность будущей профессиональной деятельности, которая определяет особенности физической работоспособности, двигательной активности и необходимый уровень физического здоровья будущих специалистов. Цель исследования: определение и обоснование акмеологических основ развития двигательных качеств студентов высших учебных заведений в условиях профессиональной подготовки. В исследовании использовались следующие методы: анализ научно – методической литературы, анкетирование, метод экспертного опроса, метод математической статистики. Определение акмеологических основ развития двигательных качеств студентов высшего образования происходило методом экспертных оценок. Избрано шесть экспертов, имеющих опыт работы со студентами высшего образования разных профилей не менее 5 лет и уровень квалификации специалист/магистр физической культуры и спорта. Экспертам предлагался оценить по пятибалльной системе отдельно каждую из предоставленных аксмезасад и пути их внедрения, которые необходимо учитывать для развития двигательных качеств студентов в процессе профессиональной подготовки. Для обработки результатов использовались методы ранжирования и конкордации Кендалла. В результате были получены соответствующие баллы, а затем выведена общая рейтинговая оценка акмезасад, выбраны те, в которых оценка превышала индекс в 0,75 балла. Определены шесть акмезасад развития двигательных качеств студенты заведений высшего образования: ценностное отношение к здоровью; формирование здорового образа жизни; условия для физического развития в соответствии с профессиональной направленностью; условия для духовного и социального развития; самообразование; физическое самосовершенствование. В результате исследования установлена зависимость между акмезасадами, путями и условиями формирования двигательных качеств, что определяет оптимальное их развитие у студентов высшего образования в условиях профессиональной подготовки.
Опис: The article is devoted to the problem of finding methods and means of physical education that will help applicants for higher education in self-realization and the pursuit of their "acme". Maintaining health at the optimal possible level and a good physical condition is a prerequisite for the completeness of personal manifestations and high achievements of man in his professional activities. The purpose of the study is to determine and substantiate the acmeological foundations of motor skills development in students of higher education institutions in terms of training. The following methods were used in the research: analysis of scientific-methodological literature, questionnaire, method of expert evaluation, method of mathematical statistics. Determination of acmeological foundations of motor skills development in students of higher education institutions was carried out by the method of expert evaluation. For this purpose, six experts were selected who had experience of working with students of higher education institutions of various profiles for at least 5 years and the level of qualification of a specialist/master of physical culture and sports. The experts were asked to evaluate on a five-point scale separately each of the provided acme foundations and ways of their implementation, which must be taken into account for the students’ motor skills development in the process of professional training. Kendall’s ranking and concordance methods were used to process the results. As a result, the corresponding scores were obtained, and then the overall rating score of acme foundations was derived and were selected those in which the score exceeded the index by 0.75 points. According to the results of the expert evaluation, six principles of students’ motor skills development in higher education institutions were determined: value attitude to health; formation of a healthy lifestyle; conditions for physical development in accordance with professional orientation; conditions for spiritual and social development; self-education; physical self-improvement. The study identified the relationship between acme foundations, ways and conditions of motor skills development, which determines their optimal development in students of the higher education institutions in terms of training.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9623
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Самохвалова І.Ю. Акмеологічні складові.pdf425,8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.