Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9888
Title: Диверсифікація банківських кредитних продуктів як запорука активізації кредитної діяльності АТ «Ощадбанк»
Other Titles: Diversification of banking credit products as a guarantee of active credit activity of JSK OSCHADBANK
Authors: Рибіна, Лариса Олександрівна
Зімін, Микита Олександрович
Rybina, Larysa Оleksandrіvna
Zimin, Mykyta Оleksandrоvych
Keywords: диверсифікація
кредитна діяльність
банківська установа
diversification
lending
banking institution
Issue Date: 2021
Citation: Рибіна Л. О. Диверсифікація банківських кредитних продуктів як запорука активізації кредитної діяльності АТ «Ощадбанк» [Електронний ресурс] / Л. О. Рибіна, М. О. Зімін // Економіка та суспільство. – 2021. – № 31. – Режим доступу : DOI: 10.32782/2524-0072/2021-31-55. – Заголовок з екрану.
Abstract: Стаття присвячена актуальним питанням диверсифікації банківської діяльності в контексті розширення пропозиції банківських кредитних продуктів, які б задовольняли вимоги клієнтів, які були розглянуті на прикладі АТ «Ощадбанк». Функціювання банківських установ передбачає випуск банківських продуктів. Реалізація банками кредитних функцій передбачає наявність в їхньому розпорядженні кредитних банківських продуктів, які необхідні для здійснення кредитних банківських операцій. В конкурентних умовах функціювання фінансового ринку саме обсяг і якість банківських продуктів, якими володіють банки, визначають головні сфери й напрями їхньої діяльності, склад клієнтури та рівень одержуваних доходів. З огляду на це питання дослідження сутності поняття банківський кредитний продукт та узагальнення поглядів вітчизняних та зарубіжних науковців є актуальним. Проаналізовано кредитні продукти Ощадбанку, наведено їх характеристики та ознаки.
Description: The article is devoted to topical issues of diversification of banking activities in terms of increasing the supply of bank loan products that meet the customer requirements. A necessary condition for ensuring the stability of the banking system is the development of bank lending. Diversification is one approach to development. But it requires professional management and good market knowledge. The constant change in the conjuncture of the banking services market and openness to the external environment require banks to be in constant search for markets and search for new loan products. The implementation of credit functions by banks presupposes the availability of credit products at their disposal, which are needed for credit operations. In the competitive environment of the functioning of the financial market, the volume and quality of banking products determine the main directions and directions of their activities, the composition of the clientele and the level of income received. In this regard, it is relevant to study the essence of the concept of a bank loan product and generalize the views of domestic and foreign scientists. The aim of the study is to analyze the diversification of banking activities in the context of expanding the offer of bank loan products that meet the requirements of customers, using the example of loan products of Oschadbank JSC. The results of the analysis of the diversification of credit products in Oschadbank JSC showed that the development of any credit product should take into account consumer advantages and the capabilities of its potential borrowers. If, in order to increase the attractiveness of the product to the consumer, it is impossible to reduce its price – the loan interest rate, then the bank can change its other consumer characteristics. These characteristics may include lending and servicing procedures. The greatest effect from a new loan product will be achieved through additional benefits for borrowers – privileges. Of greater interest to borrowers is precisely the set related services and benefits that ensure the loan is unique and targeted nature, which will distinguish it from loans provided for general conditions. Providing certain benefits will stimulate interest customers to loans, making them more affordable, which is very important in practice.
URI: http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9888
Appears in Collections:Статті, тези доповідей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття_Рибіна_Зімін.pdf240,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.