Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9907
Title: | Дозволи і заборони прокурора у кримінальному провадженні |
Other Titles: | Permits and prohibitions of the prosecutor in criminal proceedings |
Authors: | Мироненко, Т. Є. Mironenko, T. E. |
Keywords: | вказівка державне обвинувачення клопотання instruction state prosecution petition |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | МГУ |
Citation: | Мироненко Т. Є. Дозволи і заборони прокурора у кримінальному провадженні [Електронний ресурс] / Т. Є. Мироненко // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. – Сер. «Юриспруденція». – Одеса, 2021. – № 53. – С. 158-161. |
Abstract: | В статті представлений аналіз діяльності прокурора під час кримінального провадження, яка включає в себе надання дозволів і заборон на проведення слідчим процесуальних дій. Саме дозвільно-забороняюча діяльність є основою наглядової діяльності прокурора під час досудового провадження за фактами кримінальних правопорушень, а також підставою підтримання державного обвинувачення в суді. Автором конкретизовані поняття прокурорських дозволів і заборон, а також проаналізовано, у яких саме формах прокурор здійснює дозволи і заборони на проведення процесуальних дій. Під прокурорським дозволом автор розуміє згоду на проведення процесуальної дії під час досудового розслідування. Відсутність дозволу прокурора на проведення процесуальних дій є відмовою і погодженні і відмовою у затвердженні, і є свого роду забороною на проведення слідчої (розшукової) дії. Під забороною автор розуміє установлену актами законодавства, нормативними документами або рішеннями відповідних керівників неможливість виконання певних дій, робіт, операцій. Заборона виходить із положень законодавства і запобігає вчиненню дій, які могли б порушувати чинне законодавство. Тому, через здійснення функції нагляду, прокурор має право на відвернення таких дій, тобто на заборону їх через встановлені кримінальними процесуальними нормами положень. Будь-яка відмова у задоволенні клопотання слідчого, на думку автора, є забороною на проведення (продовження) слідчих дій і постанова про це у відповідь на клопотання носить заборонний характер. Про згоду або заборону прокурора можна зазначати лише у тому випадку, якщо не йде мова про діяльність прокурора як слідчого, який за своїми повноваженнями має право контролювати свою діяльність і відповідати за неї. Згода прокурора на проведення процесуальних дій може виражатись у двох формах в залежності від способу вираження: письмовій і усній. Усна форма не тягне за собою юридичних наслідків для прокурора і має консультативний характер. Письмові форми надання згоди або дозволу прокурором мають чотири основні форми: вказівка, доручення; затвердження, погодження, а також у формі постанови. Заборону про проведення процесуальних дій, які погоджуються прокурором, на думку автора, слід виносити у формі постанови про заборону. |
Description: | The article presents an analysis of the prosecutor's activities during criminal proceedings, which includes the issuance of permits and prohibitions for investigators to conduct procedural actions. Permissive and prohibitive activity is the basis of the prosecutor's supervisory activity during pre-trial proceedings on the facts of criminal offenses, as well as the basis for maintaining the state prosecution in court. The author concretizes the concepts of prosecutorial permits and prohibitions, as well as analyzes in what forms the prosecutor carries out permits and prohibitions to conduct procedural actions. Under the prosecutor's permission, the author means consent to conduct a procedural action during the pre-trial investigation. The absence of the prosecutor's permission to conduct procedural actions is a refusal and approval and refusal to approve, and is a kind of prohibition to conduct an investigative (search) action. By prohibition the author understands the impossibility of performing certain actions, works, operations established by acts of legislation, normative documents or decisions of the relevant managers. The prohibition is based on the provisions of the law and prevents the commission of actions that could violate current legislation. Therefore, through the exercise of the function of supervision, the prosecutor has the right to prevent such actions, ie to prohibit them due to the provisions established by criminal procedure. Any refusal to satisfy the investigator's request, in the author's opinion, is a ban on conducting (continuation) of investigative actions and the decision to do so in response to the request is prohibitive.The consent or prohibition of the prosecutor may be indicated only if it is not a question of the activity of the prosecutor as an investigator, who by his powers has the right to control his activity and be responsible for it. The prosecutor's consent to conduct procedural actions may be expressed in two forms depending on the method of expression: written and oral. The oral form does not entail legal consequences for the prosecutor and is advisory in nature. Written forms of consent or permission by the prosecutor have four main forms: instruction, power of attorney; approval, approval, as well as in the form of a resolution. According to the author, the ban on conducting procedural actions agreed by the prosecutor should be made in the form of a ban decision. |
URI: | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9907 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.