Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9916
Title: | Тенденції удосконалення математичної складової вищої аграрної освіти |
Other Titles: | Trends of improvement of mathematical component of higher agricultural education |
Authors: | Некислих, Катерина Михайлівна Nekyslykh, Kateryna Mykhailivna |
Keywords: | аграрна освіта професійна підготовка професійна компетентність agricultural education professional training professional competence |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Некислих К. М. Тенденції удосконалення математичної складової вищої аграрної освіти [Електронний ресурс] / К. М. Некислих // Integration of Education, Science and Business in Modern Environment : Winter Debates : Proceedings of the 3rd International Scientific and Practical Internet Conference, (Dnipro, February 3-4, 2022). – Dnipro, 2022. – Р. 343-345. – Режим доступу : http://www.wayscience.com/wp-content/uploads/2022/03/Proceedings-February-3-4-2022.pdf. - Заголовок з екрану. |
Abstract: | У статті розглянуто тенденції удосконалення математичної складової вищої аграрної освіти. Визначено, що рівень математичної підготовки студентів як важливого компонента професійної компетентності майбутнього спеціаліста визначається ступенем їх вмотивованості стосовно загального підходу до навчальної діяльності та до вивчення математичних дисциплін. |
Description: | The article considers the tendencies of improvement of the mathematical component of higher agricultural education. It is determined that the level of mathematical training of students as an important component of professional competence of the future specialist is determined by the degree of their motivation in relation to the general approach to educational activities and to the study of mathematical disciplines. |
URI: | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9916 |
Appears in Collections: | Статті, тези доповідей |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Тези Некислих К.М. (3).pdf | 216,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.