Короткий опис(реферат):
The article proposes clustering, the essence of which is to group the regions of China on the basis of the degree of
manifestation of their competitive advantages by technological-innovative, educational-intellectual, economic-infrastructural,
tourist-cultural groups. The methodical approach of permits to assess territories is not only from the side of administrative
division, it identifies specific territories that may have similar marketing management strategies in order to achieve a high
degree of competitive advantage and affect the competitiveness of the region as a whole. Management of competitive
advantages of regions, taking into account the cluster approach, allows not only to assess the current situation to a more
complete and specific extent, but also to effectively use the resources necessary for harmonious development. The application of the cluster approach in the coordination of the activities of territories will create a high-quality competitive territorial
brand that will have positive consequences in the social, economic and other spheres of society.
Суть розробки, основні результати:
У статті запропоновано кластеризацію, суть якої полягає у групуванні регіонів Китаю за ступенем
прояву їх конкурентних переваг за технологічно-інноваційними, освітньо-інтелектуальними, економіко інфраструктурними, туристично-культурними групами. Методичний підхід дозволів до оцінки територій полягає
не лише з боку адміністративного поділу, він визначає конкретні території, які можуть мати схожі стратегії
маркетингового менеджменту з метою досягнення високого ступеня конкурентної переваги та впливу на
конкурентоспроможність регіону в цілому. Управління конкурентними перевагами регіонів з урахуванням
кластерного підходу дозволяє не тільки більш повно та конкретно оцінити поточну ситуацію, але й ефективно
використовувати ресурси, необхідні для гармонійного розвитку. Застосування кластерного підходу в координації
діяльності територій дозволить створити якісний конкурентоспроможний територіальний бренд, що матиме
позитивні наслідки в соціальній, економічній та інших сферах життя суспільства.