Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10046
Назва: | Ринок землі України та застосування передовогу досвіду |
Інші назви: | Land market of Ukraine and application of best practices |
Автори: | Рибіна, О. І. Куліш, Д. О. Rybina, O. Kulish, D. |
Ключові слова: | ринок землі ринок нерухомості сталий розвиток land market real estate market sustainable development |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | МДУ |
Бібліографічний опис: | Рибіна О. І. Ринок землі України та застосування передового досвіду [Електронний ресурс] / О. І. Рибіна, Д. О. Куліш // ІV Міжнародна науково-практична конференція «Управління соціально-економічними трансформаціями господарських процесів : реалії та виклики», (6-7 квітня 2022 р.). – Мукачево : МДУ, 2022. – С. 47-48. |
Короткий огляд (реферат): | Земля є найважливішим елементом національного багатства країни, поруч із основними фондами, мінерально-сировинними ресурсами та іншими матеріальними благами, що використовуються для характеристики економічного потенціалу країни. Ринок землі в Україні регулюється Земельним кодексом та нормативно-правовими документами. Відповідно до цих документів визначено порядок продажу землі у приватну власність або передачу їх у довгострокову оренду, створюється земельний кадастр та реалізуються інші заходи. Слід відмітити, що суб'єктами ринку землі – є правовласники (власники, орендарі, органи технічної інвентаризації, фахівці, оцінювачі, юристи, ріелтори, брокери, посередники та ін.). Об'єктами ринку землі – земельні ділянки сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя, особисте підсобне господарство за межею населеного пункту, під городництво, садівництво і т.п.) та ті, що пов'язані із забудовою. Отже ринок землі – це сукупність економічних відносин власника землі з її покупцем із приводу купівлі-продажу земельних ділянок. Варто відзначити, що ринок землі має як позитивні, так і негативні сторони. До позитивних слід віднести такі: продаж та оренда землі дозволяє як заробляти кошти для подальшого розширення виробництва, так і інтенсивно використовувати землі, що залишилися; внутрішньогосподарський оборот земельних часток дає можливість збільшувати розміри селянських та особистих підсобних господарств до оптимальних; зникає безплатне вилучення земель. До негативних сторін слід віднести такі: через низькі закупівельні ціни на сільськогосподарську продукцію село не здатне конкурувати з містом на ринку землі, це призводить до вилучення з сільськогосподарського обороту частини землі; через низьку прибутковість сільські жителі можуть запропонувати свої земельні частки на продаж, внаслідок чого із власників вони знову перетворяться на найманих працівників. Зміст державної політики у сфері землекористування повинен визначатись з урахуванням основних функцій, а саме: регулюючої, стимулюючої, ціноутворюючою, контролюючою, посередницькою та інформаційною, що повинен виконувати ринок землі в загальній системі ринкових відносин в економічній системі. Враховуючи проблеми, які потрібно вирішувати на сучасному етапі реформування відносин власності на землю, слід звернутись до зарубіжного досвіду. Отже, можна зробити висновок, що основна мета управлінців будь-якої країни – гарантувати право власності на земельну ділянку, не перешкоджати розвитку аграрного бізнесу, не продавати за безцінь землі, що належать державі. Земельний ринок формує умови, що стимулюють ефективне використання землі. Ринок землі є гарантом стабільності. Одним із головних завдань держави є виявлення і виправлення недоліків ринку. Держава має створити умови захисту прав власності на землю, дотримання суб'єктами своїх договірних зобов'язань, розумного використання земельного фонду країни. Водночас політика держави має базуватися на поєднанні інтересів усіх суб'єктів господарювання аграрного сектора. Таким чином, ринок землі – це не лише її купівля-продаж, а й надання її в оренду, а також весь ринок сільськогосподарської продукції, на якому реалізуються за тією чи іншою моделлю відносини власності на землю. |
Опис: | Land is the most important element of a country's national wealth, along with fixed assets, mineral resources and other material goods used to characterize the country's economic potential. The land market in Ukraine is regulated by the Land Code and regulations. In accordance with these documents, the procedure for selling land to private ownership or transferring it to long-term lease is determined, a land cadastre is created and other measures are implemented. It should be noted that the subjects of the land market - are the right holders (owners, tenants, technical inventory, specialists, appraisers, lawyers, realtors, brokers, intermediaries, etc.). Objects of the land market are agricultural land plots (agricultural lands, personal subsidiary farms outside the settlement, for gardening, horticulture, etc.) and those related to construction. Thus, the land market is a set of economic relations of the land owner with its buyer regarding the purchase and sale of land. It is worth noting that the land market has both positive and negative sides. The positives include the following: - sale and lease of land allows both to earn money for further expansion of production, and intensive use of the remaining land; - internal turnover of land shares makes it possible to increase the size of peasant and personal farms to optimal; - free land withdrawal disappears. The disadvantages include the following: - due to low purchase prices for agricultural products, the village is not able to compete with the city in the land market, which leads to the withdrawal of part of the land from agricultural turnover; - Due to low profitability, villagers can offer their land shares for sale, as a result of which they will again turn from owners into employees. The content of state policy in the field of land use should be determined taking into account the main functions, namely: regulatory, incentive, pricing, control, mediation and information that should perform the land market in the general system of market relations in the economic system. Given the problems that need to be addressed at the current stage of reforming land ownership, we should turn to foreign experience. Thus, we can conclude that the main goal of the managers of any country is to guarantee the right of ownership of land, not to hinder the development of agrarian business, not to sell for nothing the land owned by the state. The land market creates conditions that encourage efficient land use. The land market is a guarantee of stability. One of the main tasks of the state is to identify and correct market shortcomings. The state must create conditions for the protection of land ownership rights, compliance by the subjects of their contractual obligations, the reasonable use of the country's land fund. At the same time, state policy should be based on combining the interests of all economic entities in the agricultural sector. Thus, the land market is not only its purchase and sale, but also its lease, as well as the entire market of agricultural products, which are realized according to one or another model of land ownership. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10046 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
5.pdf | 2,12 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.