Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10562
Назва: | Методологія наукового дослідження теоретико-правових факторів впливу на розвиток юридичної освіти в умовах глобалізації |
Інші назви: | Scientific research methodology theoretical and legal factors of influence on the development of legal education in the conditions of globalization |
Автори: | Бондар, Наталія Анатоліївна Стрельник, Вікторія Валеріївна Bondar, Nataliia Strelnyk, Viktoria |
Ключові слова: | євроінтеграція розвиток юридичної освіти методологія European integration development of legal education methodology |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Бондар Н. А. Методологія наукового дослідження теоретико-правових факторів впливу на розвиток юридичної освіти в умовах глобалізації [Електронний ресурс] / Н. А. Бондар, В. В. Стрельник // Юридичний науковий електронний журнал. – 2023. – № 2. – С. 102-105. – Режим доступу : www.lsej.org.ua. – Заголовок з екрану. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена виокремленню загальних підходів і принципів пізнавальної наукової діяльності. Урахування пошуку визначення феномену сучасної національної моделі юридичної освіти, орієнтації на європейські цінності, обґрунтованого дослідження методологічних засад юридичної освіти дозволили об’єктивно розкрити теоретико-правові, глобалізаційні фактори впливу на генезу та розвиток юридичної освіти. Наукова методологія в системі загальної освіти визначає вибір раціональних підходів, стратегічних орієнтирів сучасного розвитку юридичної освіти. Вона дозволяє запобігти трансформації в технократизм наукових розробок виключно для технічного й економічного розвитку суспільства, стати поза гуманністю особистості, відповідальністю, справедливістю, поваги до гідності особи, її прав і свобод. У даній публікації дефініція терміна «методологія» запропоновано розглядати як поліструктурне утворення. За допомогою наукового інструментарію відбувається критичний аналіз можливих варіантів розв’язання проблеми та дискредитації антинаукових шляхів дослідження. Використання методологічного плюралізму дозволяє доповнювати методи дослідження один одним, гарантує свободу пошуку наукової істини. Обґрунтовано значну роль концептуальних підходів, загальних принципів наукового пізнання та засобів (способів) дослідження у структуризації елементів методології. Акцентовано увагу на тому, що для отримання нових знань, вирішення теоретичних і практичних завдань необхідне комплексне використання різних методів і підходів у їх єдності, взаємодоповнюваності. Принципи та методи наукового пізнання не ізольовані один від одного, мають взаємозумовлений та інтегративний характер. З’ясовано, що методологія наукового пізнання відрізняється міждисциплінарним, комплексним характером, обумовлюється специфікою об’єкта дослідження, потребує використання методологічного інструментарію юридичних, історичних і педагогічних наук. Розглянуте у публікації поєднання концептуальних підходів, методів, принципів і засобів створюють можливість найбільш повного розкриття сутності предмета дослідження, прогнозувати напрями розвитку юридичної освіти, отримати нові теоретичні знання та розробити практичні пропозиції. |
Опис: | The article is devoted to highlighting general approaches and principles of cognitive scientific activity. Taking into account the search for the definition of the phenomenon of the modern national model of legal education, orientation to European values, a well-founded study of the methodological foundations of legal education allowed us to objectively reveal the theoretical and legal, globalization factors of influence on the genesis and development of legal education. Scientific methodology in the system of general education determines the choice of rational approaches, strategic guidelines for the modern development of legal education. It makes it possible to prevent the transformation into technocratism of scientific developments exclusively for the technical and economic development of society, to become outside the humanity of the individual, responsibility, justice, respect for the dignity of the person, his rights and freedoms. In this publication, the definition of the term “methodology” is proposed to be considered as a polystructural entity. With the help of scientific tools, a critical analysis of possible options for solving the problem and discrediting anti-scientific ways of research is carried out. The use of methodological pluralism allows research methods to complement each other, guarantees the freedom to search for scientific truth. The significant role of conceptual approaches, general principles of scientific knowledge and means (methods) of research in the structuring of methodology elements is substantiated. Attention is focused on the fact that in order to obtain new knowledge, to solve theoretical and practical problems, the complex use of various methods and approaches in their unity and complementarity is necessary. The principles and methods of scientific knowledge are not isolated from each other, they are mutually determined and integrative in nature. It was found that the methodology of scientific knowledge is interdisciplinary, complex in nature, determined by the specifics of the research object, and requires the use of methodological tools of legal, historical and pedagogical sciences. The combination of conceptual approaches, methods, principles and means considered in the publication create an opportunity for the most complete disclosure of the essence of the subject of research, to forecast the directions of the development of legal education, to obtain new theoretical knowledge and to develop practical proposals. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10562 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
6.pdf | 382,96 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.