Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10749
Назва: Розвиток територіальних громад у воєнний період
Інші назви: Development of territorial communities during the war period
Автори: Прокопенко, Наталія
Лазарева, Алла
Мунтян, Лілія
Prokopenko, Natalia
Lazareva, Alla
Muntyan, Liliya
Ключові слова: війна
органи місцевого самоврядування
територіальні громади
war
local self-government bodies
territorial communities
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Прокопенко Н. Розвиток територіальних громад у воєнний період [Електронний ресурс] / Н. Прокопенко, А. Лазарева, Л. Мунтян // Наукові перспективи. – 2023. – № 5 (35). – С. 228-241. – Режим доступу : http://perspectives.pp.ua/index.php/np/article/view/4877. – Заголовок з екрану.
Короткий огляд (реферат): Децентралізація влади в Україні є ефективним знаряддям економічного розвитку завдяки посиленню незалежності місцевого самоврядування та підвищення його активності та позитивно проявила себе у воєнний період. Органи місцевого самоврядування оперативно відреагували на виклики війни, вирішуючи одночасно питання фінансування, соціального захисту, надання публічних послуг тощо. Тому питання спроможності територіальних громад залишається досі відкритим. Метою статті є дослідження особливостей та механізмів реагування територіальних громад чинної моделі розвитку та реформування місцевого самоврядування в Україні на виклики війни. Для її досягнення було проведено аналіз зовнішнього середовища територіальних громад під час війни, визначено їх основні категорії, що впливає на вибір підходу до розвитку чи відновлення функціонування. Адже, деякі громади, могли здійснювати певні елементи публічного управління дистанційно й не повною мірою. Також було розглянуто реакцію держави на потреби громад та встановлено оперативність прийняття необхідних рішень. Громада, яка приймає публічну стратегію розвитку, має бути громадянським суспільством чи хоча б впевнено рухатися у цьому напрямі. Це означає, що суспільство (в особі більшості своїх членів) має чітко усвідомлювати свою єдність, розуміти сутність суспільного договору та усвідомлювати факт, що кожен член суспільства, ким би він не був, впливає на стан суспільства загалом. Отже, проекти розвитку громад мають буди сформовані не лише з урахуванням Плану відновлення України, а й на основі запиту місцевих мешканців. У статті зроблено висновок про необхідність застосування додаткових позабюджетних джерел фінансування на основі розробки проектів місцевого розвитку. Необхідність ефективного регулювання відносин щодо функціонування громад вимагає чіткого вирішення питання їх категоріювання залежно від їх потреб у відновленні/розвитку та багатьох практичних та теоретичних проблем, а також створення відповідного нового законодавства. Зазначено, що для відновлення належного рівня розвитку територіальних громад в Україні необхідним є впровадження проектного підходу та активізації джерел фінансування місцевого економічного розвитку як базису місцевого самоврядування, особливо у сільській місцевості, а й пожвавити економічні відносини у країні загалом.
Опис: Decentralization of power in Ukraine is an effective tool of economic development thanks to the strengthening of the independence of local self-government and increasing its activity, and it showed itself positively during the war period. Local self-government bodies promptly responded to the challenges of the war, simultaneously solving issues of financing, social protection, provision of public services, etc. Therefore, the question of the capacity of territorial communities is still open. The purpose of the article is to study the peculiarities and mechanisms of response of territorial communities of the current model of development and reform of local self-government in Ukraine to the challenges of war. To achieve it, an analysis of the external environment of territorial communities during the war was carried out, their main categories were determined, which affects the choice of an approach to development or restoration of functioning. After all, some communities could carry out certain elements of public administration remotely and not fully. The response of the state to the needs of the communities was also considered and the efficiency of making the necessary decisions was established. The article concludes about the need to use additional off-budget sources of funding based on the development of local development projects A community that adopts a public development strategy must be a civil society or at least confidently move in this direction. This means that society (in the person of the majority of its members) must be clearly aware of its unity, understand the essence of the social contract and be aware of the fact that every member of society, whoever he may be, affects the state of society as a whole. Therefore, community development projects should be formed not only taking into account the Recovery Plan of Ukraine, but also based on the request of local residents. The need for effective regulation of relations regarding the functioning of communities requires a clear solution to the issue of their categorization depending on their needs for restoration/development and many practical and theoretical problems, as well as the creation of appropriate new legislation. It is noted that in order to restore the proper level of development of territorial communities in Ukraine, it is necessary to implement a project approach and activate sources of funding for local economic development as the basis of localself-government, especially in rural areas, and to revitalize economic relations in the country in general.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10749
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.pdf8,04 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.