Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/12076
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТретяк, Валентина Миколаївна-
dc.contributor.authorПрядка, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorTretyak, Valentyna Mykolaivna-
dc.contributor.authorPriadka, Tetyana Mykolaivna-
dc.date.accessioned2024-08-01T11:50:53Z-
dc.date.available2024-08-01T11:50:53Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationТретяк В. М. Наукова школа професора Третяка А. М. та її місце у розвитку теорії економіки землекористування і землевпорядкування [Електронний ресурс] / В. М. Третяк, Т. М. Прядка // Агросвіт. – 2024. – № 6. – С. 11-22.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12076-
dc.descriptionThe article argues that scientific research is a specific branch of humanity's intellectual community that, starting from the 12th—15th centuries, has many "unintelligible" positions, especially regarding the factors that provide the necessary environment for generating scientific ideas. For centuries, scientific schools, mostly created around outstanding personalities, have been such an environment. Therefore, the issues of defining, characteristics, and regularities of creating and functioning scientific schools have been and remain the subject of research by both domestic and foreign scientists, historians of science, and researchers in science study. It is concluded that a scientific school as a direction in a certain field of knowledge is the most perfect form of collectivity in cognitive creativity. Verification of scientific schools, economic theories, and directions is proposed. Based on this, the article substantiates the economic model of balanced land use formation for Ukraine within the scientific school of Professor Tretyak A.M., which represents serious methodological complexity affecting the quality of managerial decisionMmaking. In particular, the economic model proposes relations regarding land use and the provision of ecological and valueMadded services during land use, which are grounded in institutionalMbehavioral theory. It is substantiated that the symbiosis between interMuniversity and personal associations of scholars within the scientific school, formed as a direction in a certain field of knowledge: 'Economics of Land Use and Land Planning,' has enabled the training, within a span of 5 years (2019M2023), under the scientific guidance (consultation) of scientists from the scientific school 'Economics of Land Use and Land Planning,' of 19 researchers, including: 4 Doctors of Sciences, 6 Candidates of Sciences, and 9 Doctors of Philosophy. Over the past 5 years (2019M2023), scientists from the scientific school led by Professor Tretyak A.M. have prepared and published 1103 works (Table 2), including 74 monographs, 29 textbooks, manuals, and case studies, 349 articles in professional journals, 130 articles in journals indexed in the Web of Science Core Collection and Scopus, 69 articles in other journals, 15 articles in foreign journals, 406 publications of theses at scientific conferences of various levels, including international and foreign ones; 27 methodological and educationalMmethodical developments, and 4 copyright certificates have been registered. The role and place of Professor Tretyak A.M. in scientific and educational activities are revealed. Having significant scientific, managerial, organizational, and pedagogical experience, Professor Tretyak A.M. informally created and headed the scientific school "Economics of Land Use and Land Planning" many years ago, rallying leading Ukrainian scientists around him.uk_UA
dc.description.abstractУ статті обгрунтовується, що наукові дослідження є тією специфічною галуззю інтелектуальної спільноти людства, яка починаючи з 12-15 століть нашої ери має багато "незрозумілих" для загалу позицій, особливо щодо факторів які забезпечують формування необхідного середовища для продукування наукових ідей. І таким середовищем ось уже багато віків є наукові школи, які здебільшого створювались навколо видатних особистостей. Тому проблематика визначення, особливості та закономірності створення і функціонування наукових шкіл була і є предметом досліджень як вітчизняних так і зарубіжних вчених, істориків науки та наукознавців. Зроблено висновок, що наукова школа як напрям у певній сфері знань є найбільш довершеною формою колективності пізнавальної творчості. Запропоновано верифікацію наукових шкіл, економічних теорій і напрямків. На її основі в науковій школі професора Третяка А. М. обгрунтовано економічну модель формування збалансованого землекористування для України, яка представляє серйозну методологічну складність з впливом на якість прийняття управлінських рішень. Зокрема, базовою основою економічної моделі запропоновано відносини щодо використання землі та надання у процесі землекористування екологічних і ціннісних послуг, які обгрунтовуються інституціональноповедінковою теорією. Обгрунтовано, що симбіоз міжвузівського та особистісного об'єднання вчених наукової школи, сформованої як напрям у певній сфері знань — "Економіка землекористування та землевпорядкування", дозволив здійснити підготовку за 5 років (2023-2019 рр.) за науковим керівництвом (консультуванням) вченими наукової школи "Економіка землекористування та землевпорядкування" 19 науковців, зокрема: 4 доктора наук, 6 кандидатів наук та 9 докторів філософії. Вченими наукової школи професора Третяка А. М. протягом останніх 5 років (2019-2023 рр.) підготовлено та опубліковано 1103 праці (табл. 2), зокрема 74 монографії, 29 навчальних посібників, практикумів, 349 статтей у фахових виданнях, статей 130 у виданнях Web of Science Core Collection та Scopus, 69 статей в інших виданнях, 15 статей в зарубіжних виданнях, 406 публікацій тез на наукових конференціях різного рівня, у тому числі міжнародних, закордонних; 27 методичних та навчально-методичних розробок, зареєстровано 4 авторських свідоцтв. Розкрито роль і місце в науково-освітній діяльності професора Третяка А. М., який маючи значний науково-управлінський, організаційний та педагогічний досвід, по суті вже багато років назад неформально створив та очолив наукову школу професора Третяка А.М. "Економіка землекористування та землевпорядкування", згуртувавши навколо себе провідних українських вчених.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectнаукова школаuk_UA
dc.subjectтеорія економіки землекористування та землевпорядкуванняuk_UA
dc.subjectінституціонально поведінкова теоріяuk_UA
dc.subjectscientific schooluk_UA
dc.subjecttheory of economics of land use and land planninguk_UA
dc.subjectinstitutional behavioral theoryuk_UA
dc.titleНаукова школа професора Третяка А. М. та її місце у розвитку теорії економіки землекористування і землевпорядкуванняuk_UA
dc.title.alternativeScientific school of professor A. M. Tretyak and its place in the development of the theory of land use economics and land managementuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2.pdf649,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.