Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13778
Назва: | Інноваційна компетентність як компонент професійної діяльності майбутніх фахівців-аграріїв |
Інші назви: | Innovative competence as a component of the professional activity of future agricultural specialists |
Автори: | Борозенець, Наталія Сергіївна Borozenets, Nataliіa |
Ключові слова: | інноваційна компетентність майбутні фахівці-аграрії математичні дисципліни innovative competence future agricultural specialists mathematical disciplines |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Борозенець Н. С. Інноваційна компетентність як компонент професійної діяльності майбутніх фахівців-аграріїв [Електронний ресурс] / Н. С. Борозенець // Наукові записки. – Сер. «Педагогічні науки». – 2025. – № 11. – С. 68-72. – Режим доступу : https://doi.org/10.59694/ped_sciences.2025.11.068. – Заголовок з екрану. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена одній з актуальних проблем професійної підготовки майбутніх фахівців-аграріїв - формуванню інноваційної компетентності. Метою статті є визначення підходів до формування інноваційної компетентності як ключового компонента професійної діяльності майбутніх фахівців-аграріїв із залученням математичних дисциплін. Продемонстровано, що інноваційна компетентність фахівців-аграріїв включає здатність аналізувати й оцінювати сучасні технології та методи аграрного виробництва, розробляти нові підходи до розв'язання професійних сільськогосподарських завдань, використовувати цифрові технології для автоматизації аграрних процесів. Названі причини особливої ролі математичних дисциплін у формуванні інноваційної компетентності майбутніх фахівців-аграріїв, а саме сприяння розвитку здатності студентів аналізувати складні ситуації, виявляти закономірності та знаходити оптимальні рішення; створення і досліджування моделей аграрних систем; використання програмних пакетів для аналізу та візуалізації даних; розробка алгоритмів для автоматизації процесів у сільському господарстві. Наведені основні методи формування інноваційної компетентності майбутніх фахівців-аграріїв під час вивчення математичних дисциплін (проблемно-орієнтоване навчання, яке стимулює до пошуку творчих рішень, підсилює міждисциплінарну інтеграцію; проєктна діяльність, що є ефективним способом інтеграції теоретичних знань і практичних умінь; інтерактивні методи навчання, які сприяють активному навчанню, забезпечують зв'язок між теоретичними знаннями та практичним їх використанням; індивідуалізація навчання) та запропоновані приклади застосування цих методів. Показано, що наявність інноваційної компетентності у фахівців-аграріїв забезпечує ефективність аграрного виробництва (підвищення продуктивності, зниження витрат ресурсів і мінімізація втрат), сталість розвитку (збереження природних ресурсів, зменшення негативного впливу на довкілля), конкурентоспроможність. Зроблені висновки щодо місця інноваційної компетентності у професійній діяльності фахівців-аграріїв та ролі математичних дисциплін у її формуванні. |
Опис: | The article addresses one of the pressing issues in the professional training of future agricultural specialists-namely, the formation of innovative competence. The purpose of the article is to outline approaches to the formation of innovative competence as a key component of the professional activities of future agricultural specialists, with an emphasis on the involvement of mathematical disciplines. It is demonstrated that the innovative competence of agricultural specialists encompasses the ability to analyze and evaluate modern technologies and methods of agricultural production, develop new approaches to solving professional agricultural tasks, and apply digital technologies to automate agricultural processes. The article highlights the reasons for the pivotal role of mathematical disciplines in developing the innovative competence of future agricultural specialists, including fostering students' ability to analyze complex situations, identify patterns, and find optimal solutions; creating and analyzing models of agricultural systems; utilizing software tools for data analysis and visualization; and developing algorithms to automate processes in agriculture. The primary methods for cultivating innovative competence among future agricultural specialists during the study of mathematical disciplines are presented. These include problem-based learning, which encourages the search for creative solutions and strengthens interdisciplinary integration; project-based activities, which effectively combine theoretical knowledge and practical skills; interactive teaching methods, which promote active learning and ensure a connection between theoretical concepts and their practical application; and individualized learning approaches. Examples of applying these methods are also provided. The article demonstrates that the presence of innovative competence in agricultural specialists contributes to the efficiency of agricultural production (increased productivity, reduced resource consumption, and minimized losses), sustainable development (preservation of natural resources and reduced environmental impact), and competitiveness. Conclusions are drawn regarding the significance of innovative competence in the professional activities of agricultural specialists and the role of mathematical disciplines in its formation. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13778 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Борозенець Н.С. Наукові записки.pdf | 327,07 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.