Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13980
Назва: | Особливості використання Табата – тренування під час дистанційного навчання студентів аграрного університету |
Інші назви: | Features of using Tabat – training during distance learning of students of the agrarian university |
Автори: | Харченко, Сергій Миколайович Kharchenko, Serhiy |
Ключові слова: | Табата фізичне виховання дистанційне навчання Tabata physical education distance learning |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | СумДПУ імені А. С. Макаренко |
Бібліографічний опис: | Харченко С. Особливості використання Табата - тренування під час дистанційного навчання студентів аграрного університету [Електронний ресурс] / С. Харченко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. – 2024. – № 6 (140). – С. 170-177. |
Короткий огляд (реферат): | У сучасних умовах дистанційна форма навчання набуває все більшого поширення. Особливої актуальності набуває питання забезпечення ефективного фізичного виховання студентів аграрного університету в онлайнформаті, що потребує застосування інноваційних підходів для підтримання належного рівня рухової активності та фізичного здоров’я. Одним із таких рішень є методика Табата – інтенсивна інтервальна система вправ, адаптована для виконання в домашніх умовах. Мета дослідження - визначити ефективність впровадження Табата-тренувань силового спрямування для підвищення рівня розвитку м’язової сили, витривалості та мотивації студентів аграрних спеціальностей до занять фізичною культурою. Експеримент проводився на базі Сумського національного аграрного університету. У дослідженні взяли участь 48 студентів, які протягом шести тижнів виконували силовий комплекс Табата, що включав вправи з власною вагою (присідання, віджимання, планка, випади, бурпі тощо). Заняття проводилися тричі на тиждень у форматі відеоконференцій через платформу Zoom з демонстрацією техніки виконання вправ. Тривалість одного заняття становила 20 хвилин. Кожна вправа виконувалася за схемою: 20 секунд роботи / 10 секунд відпочинку, 8 раундів (загалом 4 хвилини), з перервами між комплексами. Усі вправи були адаптовані до рівня фізичної підготовки учасників. Щотижня проводилося Google-опитування щодо фізичного навантаження та суб’єктивних відчуттів студентів. Результати експерименту засвідчили позитивний вплив силового Табата-тренування на розвиток рухових якостей, необхідних для майбутньої професійної діяльності. Середній результат у вправі "присідання за 30 секунд" зріс на 24,39%, утримання позиції “планка” – на 40,39%, кількість повторень згинань і розгинань рук в упорі лежачи – на 16,93%. Частота серцевих скорочень у стані спокою знизилася на 6,2%, що свідчить про покращення функціонального стану серцево-судинної системи. Таким чином, Табата-тренування силового спрямування у форматі коротких інтенсивних онлайн-занять є ефективним засобом підвищення фізичної активності студентів аграрних спеціальностей та формування мотивації до занять фізичною культурою. Запровадження таких занять може стати важливою складовою дистанційного фізичного виховання, особливо в умовах обмежених ресурсів, простору та часу. |
Опис: | In modern conditions, the distance learning format has become increasingly widespread. Of particular relevance is the issue of ensuring effective physical education for students of agricultural universities in the online environment, which requires the application of innovative approaches to maintain an adequate level of physical activity and health. One such solution is the Tabata method—an intensive interval training system adapted for home-based workouts. The aim of the study was to determine the effectiveness of implementing strength-oriented Tabata training to enhance the development of muscular strength, endurance, and motivation among students of agricultural specialities to engage in physical activity. The experiment was conducted at Sumy National Agrarian University. A total of 48 students participated in the study. Over a six-week period, they performed a strength-based Tabata complex consisting of bodyweight exercises (such as squats, push-ups, planks, lunges, and burpees). Training sessions were held three times a week via Zoom video conferencing, with demonstrations of exercise techniques. Each session lasted 20 minutes. Each exercise was performed using the protocol: 20 seconds of work followed by 10 seconds of rest, for 8 rounds (a total of 4 minutes), with short breaks between complexes. All exercises were adapted to the students’ level of physical fitness. Weekly Google surveys were conducted to assess physical exertion and subjective feedback. The results of the experiment demonstrated a positive effect of strength-based Tabata training on the development of motor qualities essential for future professional activity. The average number of squats in 30 seconds increased by 24.39%, the plank holding time improved by 40.39%, and the number of push-ups increased by 16.93%. Resting heart rate decreased by 6.2%, indicating improved cardiovascular function. Thus, strength-oriented Tabata training in the format of short, intensive online sessions proves to be an effective means of enhancing physical activity among agricultural students and stimulating their interest in physical education. This approach can become a valuable component of distance physical education, especially under conditions of limited space, time, and access to sports facilities. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13980 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
харченко.pdf | 176,73 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.