Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4600
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Білокопитов, Василь Іванович | - |
dc.contributor.author | Белокопытов, Василий Иванович | - |
dc.contributor.author | Bilokopytov, Vasyl Ivanovych | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-22T10:24:30Z | - |
dc.date.available | 2017-05-22T10:24:30Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Білокопитов В. І. Проект «Тенденції Європейської вищої освіти» як джерело інформації та поширення практичного досвіду на європейському освітньому просторі [Електронний ресурс] / В. І. Білокопитов // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017. - принято до друку. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4600 | - |
dc.description | The aim of the Trends I has been to provide an overview of structures throughout the European Union and the European Economic Area and an outline of areas of divergence and convergence within these learning structures. Trends II confirms all the main conclusions reached in the Trends 1 report; reinforces the observation concerning the move towards a two-tier system, but not necessarily corresponding to the definitions used for the degree structure outlined in the Bologna Declaration; onfirms the observation concerning the move towards accreditation; shows that long study programmes at all levels, and rather inflexible monodisciplinary curricula still exist in several countries and would need to be adjusted to meet the principles of the Bologna Declaration. The title “Progress towards the European Higher Education Area” was chosen for Trends 2003 as the report concentrated not only on changes in learning structures in Europe, but for the first time analyses and compares developments from the point of view of all the major actors in the process. Trends IV provided European-wide analysis of how universities were responding to the challenges of implementing the Bologna reforms. It was a significant publication for all those concerned with European higher education, whether universities and students, or governments, business and industry, and other stakeholders. Trends V showed the progress made by Europe’s universities in implementing the Bologna reforms, and outlined the main challenges Trends 2010 confirmed that the Bologna method – cooperating with higher education, students, and other participants led to clear advances. Some of the most concrete changes included the reform of Doctoral education and the European quality assurance framework. The success of national implementation had been often predicated on the involvement of higher education institutional participants and students in national policy development. Trends 2015 is the seventh in the series of Trends reports published by the European University Association. The main goal of Trends 2015 is to document the universities’ perceptions of the changes that have taken place in European higher education in the past five years particularly in relation to learning and teaching. | uk_UK |
dc.description.abstract | У статті висвітлено на роль Європейської асоціації університетів у формуванні політики Європейського Союзу в галузі освіти та стосунки з міжурядовими організаціями; визначено впливовість Європейської асоціації університетів на освітньому просторі та механізми підтримки університетів; висвітлено один з основних проектів Європейської асоціації університетів щодо тенденцій європейської вищої освіти; детально схарактеризовано пріоритетні напрями кожного з проектів; зазначено актуальність проведення кожного проекту; визнано, що проект став основним джерелом інформації та інструментом поширення прогресивного практичного досвіду у сфері вищої освіти; доведено доцільність проведення проекту «Тенденції європейської вищої освіти». В статье указано на роль Европейской ассоциации университетов в формировании политики Европейского Союза в области образования; определено влияние Европейской ассоциации университетов на образовательном пространстве и механизмы поддержки университетов; освещен один из основных проектов Европейской ассоциации университетов относительно тенденций европейского высшего образования; детально охарактеризованы приоритетные направления каждого из проектов; указано на актуальность проведения каждого проекта; доказано, что проект стал основным источником информации и інструментом распространения прогрессивного практического опыта в сфере высшего образования; доказана целесообразность проведения проекта «Тенденции европейского высшего образования». | uk_UK |
dc.language.iso | other | uk_UK |
dc.publisher | СумДПУ ім. А. С. Макаренка | uk_UK |
dc.subject | Європейська асоціація університетів | uk_UK |
dc.subject | забезпечення якості вищої освіти | uk_UK |
dc.subject | Європейський простір вищої освіти | uk_UK |
dc.subject | Европейская ассоциация университетов | uk_UK |
dc.subject | обеспечение качества высшего образования | uk_UK |
dc.subject | Европейское пространство высшего образования | uk_UK |
dc.subject | European University Association | uk_UK |
dc.subject | quality assurance of higher education | uk_UK |
dc.subject | European Higher Education Area | uk_UK |
dc.title | Проект «Тенденції Європейської вищої освіти» як джерело інформації та поширення практичного досвіду на європейському освітньому просторі | uk_UK |
dc.title.alternative | Проект «Тенденции Европейской ассоциации университетов» как источник и инструмент расширения практического опыта на европейском образовательном пространстве | uk_UK |
dc.title.alternative | The Project «Tendencies of European Higher Education» as the source of information and the tool of the practical experience enlargement in European Educational Area | uk_UK |
dc.type | Other | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Білокопитов В. Проект.pdf | 319,74 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.