Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5808
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛіфінцев, Іван Дмитрович-
dc.contributor.authorХарченко, Роман Миколайович-
dc.contributor.authorРибалко, Петро Федорович-
dc.contributor.authorЛифинцев, Иван Дмитриевич-
dc.contributor.authorХарченко, Роман Николаевич-
dc.contributor.authorРыбалко, Петр Федорович-
dc.contributor.authorLifintsev, I. D.-
dc.contributor.authorKharchenko, R. M.-
dc.contributor.authorRybalko, P. F.-
dc.date.accessioned2018-06-07T12:35:57Z-
dc.date.available2018-06-07T12:35:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЛіфінцев І. Д. Подолання причин індиферентного ставлення студентів до фізкультурно-спортивної діяльності [Електронний ресурс] / І. Д. Ліфінцев, Р. М. Харченко, П. Ф. Рибалко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Чернігів : ЧНПУ, 2017. – Вип. 149. – С. 46-50.uk_UK
dc.identifier.urihttp://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/5808-
dc.descriptionThe specifics of activity as a pedagogical phenomenon consists in the fact that in the pedagogical process there are two subjects - a student and a teacher. In the educational process, the relationship between the structural components of the joint activity of the teacher and the student is revealed; goals, motives, content, methods of activity, results. In the purposeful determination of these links in the educational process, ways of forming the student's activity are considered. The specificity of activity as a pedagogical phenomenon lies in the fact that the objectives of subjects are often different, sometimes opposite. The dialectical contradiction between the goals of the subjects is a constant feature of activity. Therefore, the constant inclusion of students in the assessment of the results of the work of their comrades and their own will help in the decision of education, the formation of skills to objectively evaluate the results of activities. Thus, the assessment causes an active attitude of the student to the activity, forms the self-regulation of his activities. For pedagogical practice, it is important to determine the conditions and reserves for increasing the activity and initiative of young people in physical exercises and sports, to determine the degree of need for physical self-improvement, to outline the ways of its further formation. The joint activity of a teacher and a student requires certain pedagogical conditions in which the student continuously processes the necessary, individually acceptable need in his physical self-improvement. The deliberate targeted influence of the teacher of physical education determines the dynamics of relations between them and students. In this case, the object of the teacher's activity should be considered this process of interaction It is determined that the main reason for the indifferent and negative attitude of students towards physical culture and sports activities is the inconsistency of the positions of students and teachers regarding the motivation-purpose orientation in the pedagogical process. It is established that the basis of formation of conscious attitude of students towards physical activity is the initiative in the educational process. Theoretically and experimentally it is determined that the pedagogical conditions that we have discovered for the formation of a conscious, positive attitude of students to physical education and sports activities contribute to the education of the need for physical perfection.uk_UK
dc.description.abstractВ нашій статті виявлена відсутність прогресивних змін у показниках фізичного розвитку функціональної і фізичної підготовленості у досліджуваної групи студентів за період навчання ВНЗ. Визначено, що основною причиною індиферентного і негативного ставлення студентів до фізкультурно-спортивної діяльності є неузгодженість позицій студентів і викладачів щодо мотиваційно-цільової спрямованості в педагогічному процесі. Встановлено, що основою формування свідомого ставлення студентів до занять фізичними вправами є ініціатива у навчально-виховному процесі. В нашей статье выявлено отсутствие прогрессивных изменений в показателях физического развития, функциональной физической подготовки в исследуемой группе студентов за период обучения в Вузе. Определено, что основной причиной индиферетного и негативного отношения студентов к физкультурно-спортивной деятельности есть несогласованность позиции студентов и преподавателей по поводу мотивационно-целевой направленности педагогического процесса. Установлено, что основой формирования сознательного отношения студентов к занятиям физическими упражнениями является инициатива в учебно-воспитательном процессе.uk_UK
dc.language.isootheruk_UK
dc.publisherЧНПУuk_UK
dc.subjectстудентиuk_UK
dc.subjectфізкультурно-спортивна діяльністьuk_UK
dc.subjectсвідоме ставленняuk_UK
dc.subjectстудентыuk_UK
dc.subjectфизкультурно-спортивная деятельностьuk_UK
dc.subjectсознательное отношениеuk_UK
dc.subjectstudentsuk_UK
dc.subjectphysical culture and sport activityuk_UK
dc.subjectconscious attitudeuk_UK
dc.titleПодолання причин індиферентного ставлення студентів до фізкультурно-спортивної діяльностіuk_UK
dc.title.alternativeПреодоления причин индиферентного отношения студентов к физкультурно-спортивной деятельностиuk_UK
dc.title.alternativeOvercoming the reasons for the indifferent attitude of students to physical culture and sports activitiesuk_UK
dc.typeOtheruk_UK
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Рибалко_2.pdf153,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.