Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5899
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКравченко, Іван Олександрович-
dc.contributor.authorКравченко, Иван Александрович-
dc.contributor.authorKravchenko, Ivan Aleksandrovich-
dc.date.accessioned2018-07-02T07:27:20Z-
dc.date.available2018-07-02T07:27:20Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКравченко І. О. Правове регулювання взаємодії органів Пенсійного фонду України з населенням та державними органами [Електронний ресурс] / І. О. Кравченко // Публічне та приватне право. – Суми : СНАУ, 2017. – № 1. – C. 68-74.uk_UK
dc.identifier.urihttp://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/5899-
dc.descriptionUkraine has positioned itself as a democratic, social legal state where the man, his life and health, honor and dignity, inviolability and security are recognized in Ukraine as the highest social value. In such a state human rights and freedoms and their guarantees determine the essence and direction of the state activity. Special attention must be paid to socially vulnerable categories of the population, namely the elderly, the disabled, the unemployed, the homeless, etc. These segments of the population, in accordance with Article 46 of the Constitution of Ukraine, have the right to social protection including the right to security in cases of complete, partial or temporary disability, loss of breadwinner, unemployment due to circumstances beyond their control and also in old age and in other cases provided for by law. This right is guaranteed by Universal Compulsory State Social Insurance at the expense of insurance contributions of citizens, enterprises, institutions and organizations, as well as budgetary and other sources of social security; the creation of a network of state, municipal, and private institutions to care for the disabled.Today interaction between the Pension Board of Ukraine and other public authorities is not chaotic and has a more or less decent legal framework which defines the forms and procedures for their co-operation in certain areas.At the same time,in our view, to ensure a more reliable and efficient interaction of the PBU with other public authorities we’ll need to consolidate its foundations at the level of a relevant law. The above regulations mainly determine the procedural aspects of the interaction of the PBU with specific subjects in a strictly determined narrow direction. While the overall number of fundamental issues are rather abstract settled or even left unattended. Perhaps it would be appropriate in the Law “On Central Executive Bodies” to devote several articles to the organization and implementation of cooperation, in particular to determine its basic principles, goals and objectives, etc.uk_UK
dc.description.abstractСьогодні взаємодія ПФУ з іншими державними органами не є хаотичною та має більш-менш пристойне нормативно-правове підґрунтя, що визначає форми та порядок їхнього співробітництва за окремими напрямами. Водночас, на нашу думку, з метою забезпечення більш надійної та ефективної взаємодії органів ПФУ з іншими державними органами не вистачає закріплення її основ саме на рівні відповідного закону. Адже вищезазначені підзаконні нормативно-правові акти визначають, в основному, процедурні аспекти взаємодії ПФУ з конкретними суб’єктами у чітко визначеному вузькому напрямку. Водночас низка її загальних засадничих питань має досить абстрактне врегулювання або взагалі залишається поза увагою. Можливо, було б доречним у Законі «Про центральні органи виконавчої влади» присвятити кілька статей питанням організації та здійснення взаємодії, зокрема, визначити її основні принципи, цілі та завдання тощо. Сегодня взаимодействие ПФУ с другими государственными органами не хаотическое и имеет более или менее приличную правовую основу, которая определяет форму и порядок их сотрудничества в конкретных областях. В то же время, по нашему мнению, для обеспечения более надежного и эффективного взаимодействия органов ПФУ с другими государственными органами не хватает закрепления его основы на уровне соответствующего закона. Ведь вышеупомянутые правительственные правила определяют, главным образом, процедурные аспекты взаимодействия ПФУ с конкретными субъектами в четко определенном узком направлении. Хотя ряд общих основополагающих вопросов имеет довольно абстрактное регулирование или остается вне фокуса. Возможно, было бы уместно в Законе «Про центральные органов исполнительной власти» посвятить несколько статей вопросу об организации и осуществлению взаимодействия, в частности определению ее основных принципов, целей, задач и др.uk_UK
dc.language.isootheruk_UK
dc.publisherСНАУuk_UK
dc.subjectПенсійний фонд Україниuk_UK
dc.subjectвзаємодіяuk_UK
dc.subjectправове регулюванняuk_UK
dc.subjectПенсионный фонд Украиныuk_UK
dc.subjectвзаимодействиеuk_UK
dc.subjectправовое регулированиеuk_UK
dc.subjectсотрудничествоuk_UK
dc.subjectPension Board of Ukraineuk_UK
dc.subjectinteractionuk_UK
dc.subjectregulationuk_UK
dc.titleПравове регулювання взаємодії органів Пенсійного фонду України з населенням та державними органамиuk_UK
dc.title.alternativeПравовое регулирование взаимодействия органов Пенсионного фонда Украины с населением и государственными органамиuk_UK
dc.title.alternativeLegal regulation of interaction between the Pension board OF Ukraine and the population and public authoritiesuk_UK
dc.typeOtheruk_UK
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кравченко І. О. Правове регулювання взаємодії.pdf167,54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.