Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6641
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФоменко, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorФоменко, Татьяна Николаевна-
dc.contributor.authorFomenko, Tetiana Mykolaivna-
dc.date.accessioned2019-05-28T08:42:47Z-
dc.date.available2019-05-28T08:42:47Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationФоменко Т. М. Упровадження інноваційних технологій в освітній процес аграрних вишів [Електронний ресурс] / Т. М. Фоменко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал. - Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка. - 2018. - № 9 (83). - C. 326-336.uk_UK
dc.identifier.urihttp://repo.snau.edu.ua/handle/123456789/6641-
dc.descriptionThe article deals with the analysis of the peculiarities of innovative technologies, determination of the feasibility of their implementation into the educational process of agrarian higher education institutions, in particular while studying a foreign language. The research material is the possibilities and practical value of using interactive technologies in the process of a foreign language study. In the context of this study web-quests and trainings are defined as the effective interactive methods for forming future agrarians’ communication skills, interaction abilities etc. Thus, application of web-quests has a motivating and stimulating effect on students, involves gaining experience in search activity, expanding the horizons; development of creative potential; processing of large volumes of information, its analysis, systematization and further presentation; provides formation of key and professional competencies. In the process of training future agrarians develop special skills (communicative skills, ability to solve interpersonal conflicts, etc.); experiment with different communication styles, study non-verbal means of communication; exercise skills and abilities of interpersonal interaction. As a research result it is underlined that the use of web-quests and trainings contributes to the activation of cognitive activity of students; raises their motivation for foreign language activities; promotes the development of interpersonal and professional communication skills; improves socially important qualities and professional skills of future agrarians (ability to establish contacts, work in a team, analyze, think critically, defend one’s view, etc.).uk_UK
dc.description.abstractУ статті охарактеризовано особливості інноваційних технологій, доцільність їх впровадження в освітній процес аграрних вишів. Виокремлено основні інтерактивні технології, які необхідно використовувати, щоб досягти ефективних результатів під час вивчення іноземної мови. Розглянуто можливості та практичне значення використання веб-квестів і тренінгів. У результаті дослідження встановлено, що застосування зазначених інтерактивних методів сприяє активізації пізнавальної діяльності студентів; підвищує їхню мотивацію до іншомовної діяльності; сприяє розвитку навичок міжособистісного й професійного спілкування; удосконалює соціально значущі та професійно важливі особистісні якості майбутніх аграріїв. В статье охарактеризованы особенности инновационных технологий, целесообразность их внедрения в образовательный процесс аграрных вузов. Выделены основные интерактивные технологии, которые необходимо использовать, чтобы достичь эффективных результатов при изучении иностранного языка. Рассмотрены возможности и практическое значение использования веб-квестов и тренингов. В результате исследования установлено, что применение указанных интерактивных методов способствует активизации познавательной деятельности студентов; повышает их мотивацию к иноязычной деятельности; способствует развитию навыков межличностного и профессионального общения; совершенствует социально значимые и профессионально важные личностные качества будущих аграриев.uk_UK
dc.language.isootheruk_UK
dc.publisherСумДПУ ім. А.С. Макаренкаuk_UK
dc.subjectінноваційні технологіїuk_UK
dc.subjectінтерактивні методиuk_UK
dc.subjectмайбутні аграріїuk_UK
dc.subjectинновационные технологииuk_UK
dc.subjectинтерактивные методыuk_UK
dc.subjectбудущие аграрииuk_UK
dc.subjectinnovative technologiesuk_UK
dc.subjectinteractive methodsuk_UK
dc.subjectfuture agrariansuk_UK
dc.titleУпровадження інноваційних технологій в освітній процес аграрних вишівuk_UK
dc.title.alternativeВнедрение инновационных технологий в образовательный процесс аграрных вузовuk_UK
dc.title.alternativeThe implementation of innovative technologies into the educational process of agrarian higher education institutionsuk_UK
dc.typeOtheruk_UK
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5.pdf312,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.