Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7547
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧирва, Андрій Сергійович-
dc.contributor.authorЧирва, Андрей Сергеевич-
dc.contributor.authorChyrva, Andriy Sergiyovych-
dc.date.accessioned2020-03-04T09:20:58Z-
dc.date.available2020-03-04T09:20:58Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЧирва А. С. Виклики та перспективи ІВО у глобальному контексті [Електронний ресурс] / А. С. Чирва // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – Вип. № 1 (85). – С. 117-126.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7547-
dc.descriptionThe purpose of the article is defining of modern trends concerning challenges of Higher education internationalization and perspectives of further development of global higher education. By the means of theoretical method of conceptual comparative analysis of current researches concerning higher education internationalization process in the global context, analysis of foreign experience, conceptual approaches to studying HEI current trends of higher education internationalization at national and global level have been outlined. Main challenges and perspectives of further HEI development in the context of government political activity and university economic activity. One of the problems is getting visas and non-friendly atmosphere for foreigners. It causes decrease of international students in Great Britain and USA, which historically were the leaders of higher education internationalization. In some countries appear debates at institutional and national levels concerning HEI restrictions, in particular international student mobility growing and usage of English. Another trend is growing concern about efficiency and therefor necessity of transnational education. There are some incidents of campuses closing because of academic freedom restriction and poor local consulting of currant projects. Steady growing of fees for international students is also negative trend in many regions. Geographical shift of new powerful educational centers from Europe to the pacific and eastern Asia is being observed. Besides mentioned problems scientist put into dispute ethical challenges of HEI. Evident critics of unlimited growing of teaching in English from one side and foreign student recruitment and development of brunch campuses from another one become absolutely opposite resources. Existence of nationalistic and populist argument of anti-internationalism and anti-immigration is putted in the opposition to academic freedom conviction, quality and ethics within higher education community. Most countries consider commercialization, brain drain and low quality of education to be the main risks connected with internationalization. These risks concerns more cross-boarders aspects of HEI than campus activity. The loss of cultural identity is undoubtedly the highest factor of risk that is following the process of internationalization. Education internationalization by developed western universities is often treated as academic colonization, which aims to enlarge its academic influence on developing nations. Quality assurance is another main problem as many claims concerning low standards of international higher education programs have been arisen.uk_UA
dc.description.abstractМетою статті є визначення сучасних тенденцій стосовно викликів інтернаціоналізації вищої освіти та перспектив подальшого розвитку глобальної вищої освіти. Завдяки теоретичному методу концептуально порівняльного аналізу актуальних досліджень процесу інтернаціоналізації освіти у глобальному контексті.; аналізу зарубіжного досвіду, концептуальних підходів до вивчення ІВО, представлено сучасні тенденції ІВО на національному та глобальному рівнях. Визначено основні виклики та перспективи подальшого розвитку ІВО у контексті політичної діяльності урядів та економічної діяльності університетів. Цель статьи определение современных тенденций касательно вызовов интернационализации высшего образования и перспектив дальнейшего развития глобального высшего образования. Благодаря теоретическому методу концептуально сравнительного анализа актуальных исследований процесса интернационализации образования в глобальном контексте, анализа заграничного опыта, концептуальным подходам к изучению ИВО представлены современные тенденции ИВО на национальном и глобальном уровнях. Определены основные вызовы и перспективы дальнейшего развития ИВО в контексте политической деятельности правительств и экономической деятельности университетов.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherСумДПУ ім. А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectінтернаціоналізація вищої освіти (ІВО)uk_UA
dc.subjectуніверситетиuk_UA
dc.subjectперспективиuk_UA
dc.subjectинтернационализация высшего образования (ИВО)uk_UA
dc.subjectперспективыuk_UA
dc.subjectуниверситетыuk_UA
dc.subjecthigher education internationalization (HEI)uk_UA
dc.subjectuniversitiesuk_UA
dc.subjectperspectivesuk_UA
dc.titleВиклики та перспективи ІВО у глобальному контекстіuk_UA
dc.title.alternativeВызовы и переспективы ИВО в глобальном контекстеuk_UA
dc.title.alternativeChallenges and perspectives of higher education internationalization in the global contextuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.pdf618,19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.