Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8354
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧирва, Андрій Сергійович-
dc.contributor.authorРідель, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorЧирва, Андрей Сергеевич-
dc.contributor.authorРидель, Татьяна Николаевна-
dc.contributor.authorChyrva, Andriy Sergiyovych-
dc.contributor.authorRidel, Tetiana Mykolaivna-
dc.date.accessioned2020-12-15T11:47:30Z-
dc.date.available2020-12-15T11:47:30Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЧирва А. С. Розбіжності між риторикою і реаліями інтернаціоналізації вищої освіти Канади [Електронний ресурс] / А. С. Чирва, Т. М. Рідель // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. – Сер. «Педагогіка». – Бердянськ : БДПУ, 2020. – Режим доступу: https://pedagogy.bdpu.org/. – Заголовок з екрану.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8354-
dc.descriptionThe purpose of the article is defining of modern challenges of Higher education internationalization concerning gaps between discourses and reality in a global higher education. By the means of theoretical method of conceptual comparative analysis of current researches concerning HEI process on the example of Canada; conceptual approaches to studying HEI has been outlined the trend of gap appearing between the discourse and reality concerning internationalization at the national and global level. Detailed understanding of real internationalization at practice has been presented. Main challenges of HEI and perspectives of their overcoming in the context of university activity have been defined. Canadian universities chose internationalization as a key priority of strategic planning; it goes out from their official strategic documents. Johnston university outlined project «NGS» (North goes South) as a model of HEI. At the official level the project is outstanding model of HEI and an example for educational institutions. Based on the analysis of M. Larsen research, we have to mention the fact of divergence between official discourse and realities of the program. The divergence was found only after continuing, reflexive process, as authorities always shut down critics of the program. We also can state that the project had unequal relations from the very beginning between the representatives of university, who are considered to be bearers of knowledge and skills, and local partners. Only in some cases, relations reflect partnership. Although in theory international higher education has to provide critical, responsible and engaged inhabitants of the world, at practice it goes about commercialization of research, income generating and formation of international reputation.uk_UA
dc.description.abstractМетою статті є визначення сучасних викликів інтернаціоналізації вищої освіти, які стосуються розбіжностей між дискурсом і реаліями у глобальній вищій освіті. Завдяки теоретичному методу концептуально порівняльного аналізу актуальних досліджень процесу ІВО на прикладі Канади; концептуальних підходів до вивчення ІВО, встановлено тенденцію щодо появи розбіжностей між словами і ділом стосовно ІВО на національному та глобальному рівнях, представлено детальне розуміння того, як виглядає інтернаціоналізація на практиці. Визначено основні виклики ІВО та перспективи їх подолання у контексті діяльності університетів. Целью статьи есть определение современных вызовов интернационализацииї висшего образования, которые качаются расхождений между дискурсом и реалиями в глобальном высшем образовании. Благодаря теоретическому методу концептуально сравнительного анализа актуальных исследований процесса ИВО на примере Канады; концептуальных подходов к изучению ИВО, установлено тенденцию появления расхождений между словами и делом касательно ИВО на национальном и глобальном уровнях, представлено детальное понимание того, как выглядит интернационализация на практике. Определены основные вызовы ИВО и перспективы их преодоления в контексте деятельности университетов.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherБДПУuk_UA
dc.subjectінтернаціоналізація вищої освітиuk_UA
dc.subjectрозбіжностіuk_UA
dc.subjectуніверситетиuk_UA
dc.subjectинтернационализация висшего образованияuk_UA
dc.subjectрасхожденияuk_UA
dc.subjectуниверситетыuk_UA
dc.subjecthigher education internationalizationuk_UA
dc.subjectuniversitiesuk_UA
dc.subjectgapsuk_UA
dc.titleРозбіжності між риторикою і реаліями інтернаціоналізації вищої освіти Канадиuk_UA
dc.title.alternativeРасхождения между риторикой и реалиями интернационализации высшего образования Канадыuk_UA
dc.title.alternativeDiscrepancies between the rhetoric and realities of the internationalization of higher education in Canadauk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Чирва_стаття.pdf296,3 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.