Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8815
Назва: Ефективні форми навчання для підвищення кваліфікації вчителів
Інші назви: Эффективные формы обучения для повышения квалификации учителей
Effective Forms of In-Service Teacher Training
Автори: Друшляк, М. Г.
Юрченко, А. О.
Розуменко, А. М.
Розуменко, А. О.
Семеніхіна, О. В.
Друшляк, М. Г.
Юрченко, А. А.
Розуменко, А. М.
Розуменко, А. О.
Семенихина, Е. В.
Drushlyak, M. G.
Yurchenko, A. A.
Rozumenko, A. М.
Rozumenko, A. О.
Semenikhina, O. V.
Ключові слова: вчитель
підвищення кваліфікації вчителів
організаційні форми підвищення кваліфікації
учитель
повышение квалификации учителей
организационные формы повышения квалификации
teacher
in-service teacher training
forms of in-service training
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Ефективні форми навчання для підвищення кваліфікації вчителів [Електронний ресурс] / М. Г. Друшляк, А. О. Юрченко, А. М. Розуменко [та ін.] // Ефективні форми підвищення кваліфікації вчителів у галузі комп’ютерної анімації. Відкрите освітнє електронне середовище сучасного університету, 2021. - № 10 (1). - С.77-88
Короткий огляд (реферат): Останнім часом при виборі видів підвищення кваліфікації вчителів акцент зміщується у бік підвищення активності учасників освітнього процесу. Тому більш ефективними визнаються ті види, в основі яких лежить активна взаємодія та інтенсивне спілкування, що базується на унікальному життєвому і професійному досвіді та готовності ним поділитися. Серед таких видів підвищення кваліфікації вчителів автори виокремлюють участь у тренінгах, під час яких увага приділяється практичному відпрацюванню умінь через власний набутий освітній досвід, і майстер-класах, під час яких увага приділяється практичній демонстрації творчого вирішення певного завдання, нової методики, технології, авторської моделі. Кафедрою інформатики Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка розроблено короткі курси підвищення кваліфікації вчителів (інформатики, фізики, математики) Сумської області, які орієнтовані на формування\ розвиток умінь створювати комп’ютерні анімації для підтримки освітнього процесу і які було організовано як тренінги та майстер-класи. Педагогічний експеримент полягав у порівняльному дослідженні ефективності обраних організаційних форм (тренінг чи майстер-клас) для гетерогенних груп (групи вчителів з різним досвідом роботи). Поряд із цим визначалися: ступінь використання ІТ у професійній діяльності, бажання використовувати комп’ютерну анімацію на уроках, самооцінка вмінь розробляти комп’ютерні анімації з начальною метою. За результатами експерименту встановлено, що майстер-клас виявився більш ефективним для вчителів з досвідом роботи менше 10 років, а тренінг – для вчителів із досвідом роботи більше10 років. Висновки та перспективи подальших досліджень. Підвищення кваліфікації вчителів сьогодні можливе через використання різних форм навчання. На їхню ефективність впливають як галузі, в яких таке підвищення кваліфікації здійснюється, так і психофізичні характеристики особи, яка хоче підвищити власну професійну кваліфікацію. За аналізом наукових розвідок встановлено результативність тренінгів і майстер-класів як форм навчання для підвищення кваліфікації вчителів у галузі ІТ, зокрема, в галузі комп’ютерної анімації. Порівняльне дослідження ефективності тренінгу і майстер-класу показало успішний результат для гетерогенних груп (групи вчителів з різним досвідом роботи), проте майстер-клас виявився більш ефективним для вчителів з досвідом роботи менше 10 років. На нашу суб’єктивну думку, це пояснюється не надто давнім навчанням в університеті, де пропонувалися спецкурси з вивчення спеціалізованого ПЗ в галузі комп’ютерної анімації, а тому інтуїтивним сприйняттям інструментів у комп’ютерному середовищі. Тренінг виявився більш ефективним для вчителів, які мають досвід роботи більше 10 років, що пояснюємо більш обережним сприйняттям програмного забезпечення, звичкою напрацьовувати вміння, а не інтуїтивно, можливо помиляючись, обирати інструментарій для створення анімації. Також для вчителів цієї категорії більш простим виявилося згенерувати ідею для анімації та її відтворення, що пояснюємо більшим досвідом роботи і знанням типових помилок учнів, на які слід зважати під час навчання певної теми. Перспективним для подальших наукових пошуків бачимо дослідження можливостей використання відкритих освітніх ресурсів у контексті участі у віртуальному майстер-класі з метою підвищення кваліфікації вчителів із досвідом роботи менше 10 років. В последнее время при выборе видов повышения квалификации учителей акцент смещается в сторону повышения активности участников образовательного процесса. Поэтому более эффективными признаются те виды, в основе которых лежит активное взаимодействие и интенсивное общение, основанный на уникальном жизненном и профессиональном опыте и готовности им поделиться. Среди таких видов повышения квалификации учителей авторы выделяют участие в тренингах, во время которых внимание уделяется практической отработке умений через собственный приобретенный образовательный опыт, и мастер-классах, во время которых внимание уделяется практической демонстрации творческого решения определенной задачи, новой методики, технологии, авторской модели . Кафедрой информатики Сумского государственного педагогического университета имени А.С. Макаренко разработаны короткие курсы повышения квалификации учителей (информатики, физики, математики) Сумской области, которые ориентированы на формирование \ развитие умений создавать компьютерные анимации для поддержки образовательного процесса и которые были организованы как тренинги и мастер-классы. Педагогический эксперимент состоял в сравнительном исследовании эффективности избранных организационных форм (тренинг или мастер-класс) для гетерогенных групп (группы учителей с разным опытом работы). Наряду с этим определялись: степень использования ИТ в профессиональной деятельности, желание использовать компьютерную анимацию на уроках, самооценка умений разрабатывать компьютерные анимации с Начальной целью. По результатам эксперимента установлено, что мастер-класс оказался более эффективным для учителей с опытом работы менее 10 лет, а тренинг - для учителей с опытом работы более 10 лет. Выводы и перспективы дальнейших исследований. Повышение квалификации учителей сегодня возможно через использование различных форм обучения. По их эффективность влияют как отрасли, в которых такое повышение квалификации осуществляется, так и психофизические характеристики личности, которая хочет повысить свою профессиональную квалификацию. По анализу научных исследований установлено результативность тренингов и мастер-классов как форм обучения для повышения квалификации учителей в области ИТ, в частности, в области компьютерной анимации. Сравнительное исследование эффективности тренинга и мастер-класса показало успешный результат для гетерогенных групп (группы учителей с разным опытом работы), однако мастер-класс оказался более эффективным для учителей с опытом работы менее 10 лет. По нашему субъективному мнению, это объясняется не слишком давним обучением в университете, где предлагались спецкурсы по изучению специализированного ПО в области компьютерной анимации, а потому интуитивным восприятием инструментов в компьютерной среде. Тренинг оказался более эффективным для учителей, которые имеют опыт работы более 10 лет, объясняем более осторожным восприятием программного обеспечения, привычкой нарабатывать умение, а не интуитивно, возможно ошибаясь, выбирать инструментарий для создания анимации. Также для учителей этой категории более простым оказалось сгенерировать идею для анимации и ее воспроизведения, объясняем большим опытом работы и знанием типичных ошибок учащихся, на которые следует обращать внимание при обучении определенной теме. Перспективным для дальнейших научных поисков видим исследования возможностей использования открытых образовательных ресурсов в контексте участия в виртуальном мастер-классе с целью повышения квалификации учителей с опытом работы менее 10 лет.
Опис: Recently, when choosing types of in-service teacher training, the emphasis has shifted towards increasing the activity of participants in the educational process. Therefore, more effective are those types that are based on active interaction and intensive communication, based on unique life and professional experience and willingness to share it. Among such types of in-service teacher training, the authors distinguish participation in trainings, during which attention is paid to the practical development of skills through their own educational experience, and master classes, during which attention is paid to practical demonstration of creative solutions to a problem, new methodology, technology, author's model. The Department of Computer Science of Makarenko Sumy State Pedagogical University developed short courses of in-service teacher (computer science, physics, mathematics) training of Sumy region, which are focused on the formation / development of skills to create computer animations to support the educational process which was organized as trainings and master classes. The pedagogical experiment consisted in a comparative study of the effectiveness of selected learning forms (training or master class) for heterogeneous groups (groups of teachers with different experience). In addition, the following things were determined: degree of use of IT in professional activities, willingness to use computer animation at lessons, self-assessment of skills to develop computer animations for the learning purpose. According to the results of the experiment, it was found that the master class was more effective for teachers with less than 10 years of experience, and training – for teachers with more than 10 years of experience. Conclusions and prospects for further research. Teacher training today is possible through the use of various forms of education. Their effectiveness is influenced by both the industries in which such training is carried out and the psychophysical characteristics of a person who wants to improve their professional skills. The analysis of scientific research has established the effectiveness of trainings and master classes as forms of training to improve the skills of teachers in the field of IT, in particular, in the field of computer animation. A comparative study of the effectiveness of the training and the master class showed a successful result for heterogeneous groups (groups of teachers with different work experience), but the master class proved to be more effective for teachers with less than 10 years of work experience. In our subjective opinion, this is due to the not-so-long-term study at the university, which offered special courses to study specialized software in the field of computer animation, and therefore the intuitive perception of tools in the computer environment. The training proved to be more effective for teachers with more than 10 years of experience, which is explained by a more careful perception of software, the habit of developing skills, rather than intuitively, perhaps mistakenly, choosing tools to create animation. Also for teachers of this category it was easier to generate an idea for animation and its reproduction, which is explained by greater experience and knowledge of typical mistakes of students, which should be taken into account when learning a particular topic. We see research as promising for further scientific research opportunities to use open educational resources in the context of participation in a virtual master class to improve the skills of teachers with less than 10 years of experience.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8815
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ефективні форми навчання.pdf776,07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.