Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9253
Назва: | Самостійна робота студентів як засіб формування культури професійної комунікації фахівців |
Інші назви: | Самостоятельная работа студентов как средство формирования культуры профессиональной коммуникации специалистов Independent work of students as a means of forming a culture of professional communication of specialists |
Автори: | Харченко, Інна Іванівна Харченко, Инна Ивановна Kharchenko, Inna Ivanovna |
Ключові слова: | самостійна робота студентів вища професійна освіта культура професійної комунікації самостоятельная работа студентов высшее профессиональное образование культура профессиональной коммуникации independent work of students higher professional education culture of professional communication |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Харченко І. І. Самостійна робота студентів як засіб формування культури професійної комунікації фахівців [Електронний ресурс] / І. І. Харченко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - Запоріжжя, 2020. - №68. - С. 216-219 |
Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено розкриттю інноваційних аспектів організації самостійної роботи студентів як одного зі шляхів формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців. В умовах докорінних змін, які відбуваються в системі вищої освіти, стрімко зростає роль і значення самостійної роботи студентів, яка поступово перетворюється на провідну форму організації навчального процесу. У країнах із розвинутими освітніми системами становлення та розвиток професійної культури фахівця пов’язують передусім із формуванням комунікативної культури, яка відображає не лише досконале володіння мовою на вербальному й невербальному рівнях, а й здатність спілкуватися, дотримуючись певних морально-етичних норм з урахуванням психологічних особливостей співрозмовника. З огляду на це культуру професійної комунікації доцільно розглядати як одну з головних компонент професійної культури фахівців. Інноваційні аспекти організації самостійної роботи студента включають зміну спрямованості педагогічних цілей на саморозвиток і продуктивну самореалізацію особистості студента; спільне (викладачем і студентом) визначення цілей і змісту самостійної роботи студента з опорою на пізнавальний стиль і його індивідуальні особливості; зміну спрямованості самостійної діяльності на інтелектуальну автономність студента з орієнтацією на «активно сконструйоване знання», пов’язану з власними інтересами того, хто навчається, раніше отриманими знаннями, досвідом; зміни у відборі змісту з використанням альтернативних джерел інформації, в тому числі іноземною мовою, з опорою на міжпредметну інтеграцію знань і особистісний досвід студентів; створення інноваційних надпредметних навчальних програм, стратегій активного навчання, ефективним прийомам і методам роботи з інформацією; вміння критично оцінювати інформаційну цінність альтернативних джерел інформації; зміну методичного забезпечення самостійної роботи; використання інформаційних технологій як засобу підтримки самостійної роботи студентів; обов’язкове використання з початку навчання творчих форм самостійної роботи; розрахунок трудомісткості самостійної роботи. Статья посвящена раскрытию инновационных аспектов организации самостоятельной работы студентов как одного из путей формирования культуры профессиональной коммуникации будущих специалистов. В условиях коренных изменений, которые происходят в системе высшего образования, стремительно возрастает роль и значение самостоятельной работы студентов, которая постепенно превращается в ведущую форму организации учебного процесса. В странах с развитыми образовательными системами становление и развитие профессиональной культуры специалиста связывают прежде всего с формированием коммуникативной культуры, которая отражает не только совершенное владение языком на вербальном и невербальном уровнях, но и способность общаться, соблюдая определенные морально-этических норм с учетом психологических особенностей собеседника. Учитывая это культуру профессиональной коммуникации целесообразно рассматривать как одну из главных компонент профессиональной культуры специалистов. Инновационные аспекты организации самостоятельной работы студента включают изменение направленности педагогических целей на саморазвитие и продуктивную самореализацию личности студента; совместное (преподавателем и студентом) определение целей и содержания самостоятельной работы студента с опорой на познавательный стиль и его индивидуальные особенности; изменение направленности самостоятельной деятельности на интеллектуальную автономность студента с ориентацией на «активно сконструировано знания», связанную с собственными интересами обучающегося, ранее полученными знаниями, опытом; изменения в отборе содержания с использованием альтернативных источников информации, в том числе на иностранном языке, с опорой на межпредметные интеграции знаний и личностный опыт студентов; создание инновационных надпредметных учебных программ, стратегий активного обучения, эффективным приемам и методам работы с информацией; умение критически оценивать информационную ценность альтернативных источников информации; изменение методического обеспечения самостоятельной работы; использование информационных технологий как средства поддержки самостоятельной работы студентов; обязательное использование с начала обучения творческих форм самостоятельной работы; расчет трудоемкости самостоятельной работы. |
Опис: | The article is devoted to the disclosure of innovative aspects of the organization of independent work of students as one of the ways to form a culture of professional communication of future professionals. In the conditions of radical changes taking place in the system of higher education, the role and importance of independent work of students is rapidly growing, which is gradually becoming a leading form of organization of the educational process. In countries with developed educational systems, the formation and development of professional culture is associated primarily with the formation of communicative culture, which reflects not only perfect language proficiency at the verbal and nonverbal levels, but also the ability to communicate in accordance with certain moral and ethical norms. . Given this, the culture of professional communication should be considered as one of the main components of the professional culture of professionals.Innovative aspects of the organization of independent work of the student include change of orientation of the pedagogical purposes on self-development and productive self-realization of the personality of the student; joint (teacher and student) definition of the purposes and the maintenance of independent work of the student with a support on cognitive style and its individual features; changing the focus of independent activities on the intellectual autonomy of the student with a focus on "actively constructed knowledge" associated with the interests of the learner, previously acquired knowledge, experience; changes in the selection of content using alternative sources of information, including in a foreign language, based on the interdisciplinary integration of knowledge and personal experience of students; creation of innovative cross-curricular curricula, active learning strategies, effective techniques and methods of working with information; ability to critically assess the information value of alternative sources of information; change of methodical support of independent work; use of information technologies as a means of supporting students' independent work; mandatory use of creative forms of independent work from the beginning of training; calculation of the complexity of independent work. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9253 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Харченко І. І. Самостійна робота студентів.pdf | 208,9 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.