Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9333
Назва: Прогнозування шляхів використання земельних ресурсів на основі досвіду європейських країн
Інші назви: Прогнозирование путей использования земельных ресурсов на основе опыта европейских стран
Forecasting ways of land use based on the experience of European countries
Автори: Рибіна, О. І.
Сербін, О. О.
Рыбина, Е. И.
Сербин, А. А.
Rybina, O. I.
Serbyn, A. A.
Ключові слова: земельні ресурси
землекористування
ринок землі
земельные ресурсы
землепользование
рынок земли
land resources
land use
land market
Дата публікації: 2021
Видавництво: ПДАА
Бібліографічний опис: Рибіна О. І. Прогнозування шляхів використання земельних ресурсів на основі досвіду європейських країн [Електронний ресурс] / О. І. Рибіна, О. О. Сербін // Наукове забезпечення економічного розвитку, правового регулювання, управління, енергоефективності та провайдингу екоінновацій в аграрній і суміжних галузях в умовах глобалізації : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, (Полтава, 28 квітня 2021 р.). – Полтава : ПДАА, 2021. – С. 74-78.
Короткий огляд (реферат): Земельні ресурси – стратегічна складова природокористування. Інтенсивність їх використання пов'язана з одночасним виконанням декількох функцій, серед яких слід виділити функцію територіальної основи розміщення різних напрямків народного господарства, функцію природного ресурсу і основних засобів виробництва. Земельні ресурси надзвичайно важливі як основний засіб і предмет праці в сільському господарстві. З огляду на вищесказане, за останні десятиліття намітилася тенденція до погіршення стану земельних ресурсів, особливо використання земель сільськогосподарського призначення. У деяких регіонах України цей процес стає загрозливим. Тому сьогодні пріоритетними завданнями у використанні особливо цінних земельних ресурсів є їх збереження, раціональне використання і відтворення. В роботі обґрунтовано, що досвід використання земель іноземними державами характеризується різними підходами до вирішення питання забезпечення ефективного і раціонального використання земель, в тому числі земель сільськогосподарського призначення, маючи на увазі історичний досвід конкретної країни і її національні особливості. Однак політика всіх розвинених держав, орієнтована на досягнення раціонального землекористування та забезпечення гармонійних земельних відносин, характеризується досить сильним регулюючим впливом держави і дотриманням принципів земельного законодавства. Проаналізовано, що позитивні результати землекористування в державах Європейського Союзу досягаються за рахунок обліку економічних, екологічних та соціальних аспектів, а саме: наявність і дотримання плану розвитку сільського господарства; ефективна нормативно-правова база вирішення земельних питань, які є основою раціонального використання земельних ресурсів; ретельний контроль за дотриманням законодавства, норм і вимог в галузі землекористування, що позитивно позначається на екологічній складовій землекористування; виділення державою коштів на вжиття заходів з охорони земель і поліпшення якості ґрунту, здійснення своєчасної оцінки земельних ділянок. Для цих країн характерна відсутність мораторію на купівлю-продаж земель сільськогосподарського призначення, а в основному спрощене формування вартості і площі земельних ділянок. В роботі доведено, що при побудові моделі ринку земель сільськогосподарського призначення доцільно враховувати досвід тих країн, де ринок землі краще розвинений і функціонує, головним завданням якого має стати збереження земельних ресурсів як основного ресурсу країна. Відзначено, що для досягнення розвинутого ринкового обороту землі необхідно використовувати економічні інструменти і важелі в галузі землекористування. Обґрунтовано, що впровадження таких інструментів при формуванні ринку земель сільськогосподарського призначення в Україні буде сприяти збереженню і відновленню земельних ресурсів, розвитку сільського господарства, формуванню сімейних фермерських господарств в сільській місцевості та підвищенню рівня проживання сільських жителів, забезпечення продовольчої безпеки і розвиток країни як конкурентоспроможної держави. Земельные ресурсы – стратегическая составляющая природопользования. Интенсивность их использования связана с одновременным выполнением нескольких функций, среди которых следует выделить: территориальной основы размещения различных направлений народного хозяйства; природного ресурса и основных средств производства. Земельные ресурсы чрезвычайно важны как основное средство и предмет труда в сельском хозяйстве. Учитывая вышесказанное, в последние десятилетия наметилась тенденция к ухудшению состояния земельных ресурсов. В некоторых регионах Украины этот процесс становится угрожающим. Поэтому сегодня приоритетными задачами в использовании особо ценных земельных ресурсов является их сохранение, рациональное использование и воспроизводство. В работе обосновано, что опыт использования земель иностранными государствами характеризуется различными подходами к решению вопроса обеспечения эффективного и рационального использования земель, в том числе земель сельскохозяйственного назначения, имея в виду исторический опыт конкретной страны и ее национальные особенности. Однако политика всех развитых государств, ориентированная на достижение рационального землепользования и обеспечения гармоничных земельных отношений, характеризуется достаточно сильным регулирующим воздействием государства и соблюдением принципов земельного законодательства. Проанализировано, что положительные результаты землепользования в странах Европейского Союза достигаются за счет учета экономических, экологических и социальных аспектов, а именно: наличие и соблюдение плана развития сельского хозяйства; эффективная нормативно-правовая база решения земельных вопросов, которые являются основой рационального использования земельных ресурсов; тщательный контроль за соблюдением законодательства, норм и требований в области землепользования, что положительно сказывается на экологической составляющей землепользования; выделение государством средств на принятие мер по охране земель и улучшения качества почвы, осуществление своевременной оценки земельных участков. Для этих стран характерно отсутствие моратория на покупку-продажу земель сельскохозяйственного назначения, а в основном упрощенное формирование стоимости и площади земельных участков. В работе доказано, что при построении модели рынка земель сельскохозяйственного назначения целесообразно учитывать опыт тех стран, где рынок земли лучше развит и функционирует, главной задачей которого должно стать сохранение земельных ресурсов как основного ресурса страны. Отмечено, что для достижения развитого рыночного оборота земли необходимо использовать экономические инструменты и рычаги в области землепользования. Обосновано, что внедрение таких инструментов при формировании рынка земель сельскохозяйственного назначения в Украине будет способствовать сохранению и восстановлению земельных ресурсов, развитию сельского хозяйства, формированию семейных фермерских хозяйств и повышению уровня проживания сельских жителей, развитию страны как конкурентоспособного государства.
Опис: Land resources are a strategic component of nature management. The intensity of their use is associated with the simultaneous performance of several functions, among which should be highlighted: the territorial basis for the location of various areas of the national economy; natural resource and fixed assets of production. Land resources are extremely important as the main means and subject of labor in agriculture. Considering the above, in recent decades, there has been a tendency towards a deterioration in the state of land resources. In some regions of Ukraine, this process is becoming threatening. Therefore, today the priority tasks in the use of especially valuable land resources are their conservation, rational use and reproduction. The paper substantiates that the experience of land use by foreign states is characterized by different approaches to solving the issue of ensuring the effective and rational use of land, including agricultural land, bearing in mind the historical experience of a particular country and its national characteristics. However, the policy of all developed countries, focused on achieving rational land use and ensuring harmonious land relations, is characterized by a fairly strong regulatory influence of the state and adherence to the principles of land legislation. It is analyzed that the positive results of land use in the countries of the European Union are achieved by taking into account economic, environmental and social aspects, namely: the existence and observance of the agricultural development plan; an effective regulatory framework for solving land issues, which are the basis for the rational use of land resources; careful monitoring of compliance with legislation, norms and requirements in the field of land use, which has a positive effect on the environmental component of land use; allocation by the state of funds for the adoption of measures to protect land and improve soil quality, the implementation of a timely assessment of land. These countries are characterized by the absence of a moratorium on the purchase and sale of agricultural land, but basically a simplified formation of the value and area of land plots. The paper proves that when building a model of the agricultural land market, it is advisable to take into account the experience of those countries where the land market is better developed and functioning, the main task of which should be the preservation of land resources as the country's main resource. It is noted that in order to achieve a developed market turnover of land, it is necessary to use economic instruments and levers in the field of land use. It is substantiated that the introduction of such instruments in the formation of the market for agricultural land in Ukraine will contribute to the preservation and restoration of land resources, the development of agriculture, the formation of family farms and an increase in the level of living of rural residents, the development of the country as a competitive state.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9333
Розташовується у зібраннях:Статті, тези доповідей

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.pdf323,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.