Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9898
Назва: | Формування дослідницької компетентності студентів аграрних ЗВО : використання методів навчання у процесі вивчення вищої математики |
Інші назви: | Формирование исследовательской компетентности студентов аграрных ЗВО : использование методов обучения в процессе изучения высшей математики Formation of research competence students of agricultural higher education institutions : use teaching methods in the process of studying higher mathematics |
Автори: | Борозенець, Н. С. Борозенец, Н. С. Borozenets N. |
Ключові слова: | дослідницька компетентність репродуктивний метод проблемний метод исследовательская компетентность репродуктивный метод проблемный метод research competence reproductive method problem method |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | НУХТ |
Бібліографічний опис: | Борозенець Н. С. Формування дослідницької компетентності студентів аграрних ЗВО : використання методів навчання у процесі вивчення вищої математики [Електронний ресурс] / Н. С. Борозенець // Матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції «Сучасні науково-методичні проблеми математики у вищій школі», (Київ, 23-24 травня 2022 р.). – К. : НУХТ, 2022. – С. 88-91. |
Короткий огляд (реферат): | Формування дослідницької компетентності студентів аграрних ЗВО у процесі вивчення вищої математики реалізується різними методами, серед яких результативними є методи, що спираються на рівні пізнавальної активності та самостійності студентів. Репродуктивний метод ґрунтується на відомих студентам фактах, на раніше отриманих знаннях. Під час використання проблемного методу навчання викладач ставить проблему, формулює пізнавальну задачу та, розкриваючи систему доказів, показує логічний шлях її вирішення студентам, демонструє прийоми та методи дослідження, теоретичні засади, завдяки яким одержуються нові знання та способи діяльності. Метод проектів - це система навчання, у процесі якої студенти здобувають знання, формують навички та вміння шляхом планування і виконання практичних завдань, які поступово ускладнюються; це спосіб, що дає змогу ефективно спланувати дослідження для того, щоб досягти результату в оптимальний спосіб. Під час використання частково-пошукового методу навчання викладач ставить перед студентами пізнавальне пошукове завдання. Сутність дослідницького методу навчання можна визначити як спосіб організації самостійної пізнавальної діяльності з метою розв’язування професійно-спрямованих завдань. Метод математичного моделювання є важливим інструментом формування нових знань і творчих здібностей студентів; ефективного засвоєння нового матеріалу, систематизації і наочного втілення знань; освідомлення і фіксації суттєвих властивостей і зв’язків досліджуваних об’єктів і явищ; формування професійних умінь; розвитку самостійної діяльності студентів. Метод конкретних ситуацій являє собою спеціальну методику навчання, яка передбачає використання конкретних ситуацій для аналізу, обговорення або знаходження рішення з певної проблеми. Формирование исследовательской компетентности студентов аграрных ЗВО в процессе изучения высшей математики реализуется разными методами, среди которых результативны методы, опирающиеся на уровень познавательной активности и самостоятельности студентов. Репродуктивный метод основывается на известных студентам фактах, ранее полученных знаниях. При использовании проблемного метода обучения преподаватель ставит проблему, формулирует познавательную задачу и, раскрывая систему доказательств, показывает логический путь решения студентов, демонстрирует приемы и методы исследования, теоретические основы, благодаря которым получаются новые знания и способы деятельности. Метод проектов - это система обучения, в процессе которой студенты приобретают знания, формируют навыки и умения путем планирования и выполнения постепенно усложняющихся практических задач; это способ, позволяющий эффективно спланировать исследование для того, чтобы достичь результата оптимальным способом. При использовании частично поискового метода обучения преподаватель ставит перед студентами познавательное поисковое задание. Сущность исследовательского метода обучения можно определить как способ организации самостоятельной познавательной деятельности в целях решения профессионально направленных задач. Метод математического моделирования является важнейшим инструментом формирования новых знаний и творческих способностей студентов; эффективного усвоения нового материала, систематизации и наглядного воплощения знаний; осознание и фиксация существенных свойств и связей изучаемых объектов и явлений; формирование профессиональных умений; развитию самостоятельной деятельности студентов. Метод конкретных ситуаций представляет собой специальную методику обучения, предполагающую использование конкретных ситуаций для анализа, обсуждения или нахождения решения по определенной проблеме. |
Опис: | The formation of the research competence of students of agrarian higher education in the process of studying higher mathematics is implemented by various methods, among which methods based on the level of cognitive activity and independence of students are effective. The reproductive method is based on facts known to students, previously acquired knowledge. When using the problem-based teaching method, the teacher poses a problem, formulates a cognitive task and, revealing a system of evidence, shows the logical path for solving students, demonstrates research techniques and methods, theoretical foundations, thanks to which new knowledge and methods of activity are obtained. The project method is a learning system in which students acquire knowledge, form skills and abilities by planning and performing gradually more complex practical tasks; it is a way to effectively plan the study in order to achieve the result in the best way. When using a partially search method of teaching, the teacher sets a cognitive search task for the students. The essence of the research method of teaching can be defined as a way of organizing independent cognitive activity in order to solve professionally directed tasks. The method of mathematical modeling is the most important tool for the formation of new knowledge and creative abilities of students; effective assimilation of new material, systematization and visualization of knowledge; awareness and fixation of the essential properties and relationships of the studied objects and phenomena; formation of professional skills; development of independent activity of students. The case method is a special teaching technique that involves the use of specific situations to analyze, discuss or find a solution to a specific problem. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/9898 |
Розташовується у зібраннях: | Статті, тези доповідей |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Борозенець Н.С. Тези Київ.pdf | 187,4 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.