DSpace Repository

Міжнародні маркетингові можливості фірми та формування ризиків

Show simple item record

dc.contributor.author Неженець, Влада Сергіївна
dc.contributor.author Nezhenets, Vlada Sergiivna
dc.date.accessioned 2023-01-05T11:04:13Z
dc.date.available 2023-01-05T11:04:13Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Т. В. Устік uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10232
dc.description The qualification work examines the theoretical and methodological aspects of determining the marketing capabilities of the enterprise and assessing risks, the forms of entering the foreign market, methods of studying the competitiveness of the enterprise, the main advantages, disadvantages and threats in the implementation of models of the enterprise entering international markets, types of marketing risks and the process of marketing risk management are considered . The general organizational characteristics of the enterprise were carried out, a marketing analysis of the activities of the Drill Collarswas carried out, the marketing opportunities of the enterprise when entering the international market were assessed, and risks were assessed. The author formed directions for increasing the competitiveness of products when entering the international market, selected a method of risk insurance with proof of its effectiveness, developed criteria for assessing the competitiveness of an enterprise when entering the international market. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота розглядає теоретико-методологічні аспекти визначення маркетингових можливостей підприємства та оцінку ризиків, розглянуто форми виходу на зовнішній ринок, методи вивчення конкурентоспроможності підприємства, основні переваги, недоліки та загрози при реалізації моделей виходу підприємства на міжнародні ринки, види маркетингових ризиків та процес управління маркетинговими ризиками. Проведено загальну організаційну-характеристику підприємства, здійснено маркетинговий аналіз діяльності ДП Завод обважнених ведучих та бурильних труб, оцінено маркетингові можливості підприємства при виході на міжнародний ринок та оцінено ризики. Автором були сформовані напрямки з підвищення конкурентоспроможності продукції при виході на міжнародний ринок, обраний спосіб страхування ризиків з доведенням його ефективності, розроблені критерії оцінки конкуренто-спроможності підприємства при виході на міжнародний ринок. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject маркетингові можливості uk_UA
dc.subject маркетингові ризики uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject marketing opportunities uk_UA
dc.subject marketing risks uk_UA
dc.title Міжнародні маркетингові можливості фірми та формування ризиків uk_UA
dc.title.alternative International marketing opportunities of the firm and formation of risks uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account