Короткий опис(реферат):
У роботі розглянуто сутність, поняття, особливості планування стратегічних напрямів підприємства. Процес маркетингового планування більш значущий, ніж створення формалізованого плану, відтак визначено, що необхідно встановлювати межі при плануванні маркетингової діяльності на будь-який момент часу та задатися питаннями: «Що потрібно для досягнення успіху і чи можливо це для цієї фірми?»
Проведено загальний аналіз діяльності ТОВ «Тірекс Юкрейн», основних економічних показників, зроблена оцінка планування стратегічних напрямів підприємства. Досліджено товарний асортимент, збут продукції. Підприємство спеціалізується на реалізації та сервісному обслуговуванню комп’ютерної та побутової техніки. Ціни на товари підприємства мають тенденцію до щорічного зростання, проте існує діапазон знижок для постійних клієнтів. SWOT – аналіз показав, що на підприємстві переважають сильні сторони. Воно має досить стійку позицію на ринку комп’ютерної техніки та продукції галузі, що формує позитив¬ний імідж у споживачів за допомогою сильних сторін підприємства, а отже має шанси для подальшого розвитку та розширення.
Обґрунтовано шляхи вдосконалення планування стратегічних напрямів маркетингової діяльності підприємства, запропоновано впровадження системи планування на основі методики SOSTAC, яка дозволить поставити адекватні цілі для розвитку свого проекту, а також визначить, які дії потрібно виконати для реалізації цих цілей.
Запропоновано спланувати три стратегії розвитку фірми: стратегії виживання, стабілізації і зростання. Останні становлять найбільший інтерес, оскільки саме зростання, тобто розширення масштабів діяльності фірми, дозволяє збільшити прибуток, обсяг продажу, частку ринку. У якості маркетингових стратегій зростання доцільно спланувати три напрямки зростання – інтенсифікація наявних можливостей, об’єднання зусиль з іншими фірмами і вихід фірми в інші сфери діяльності. Планування стратегії зростання зумовлює необхідності постійного та періодичного розширення асортименту продукції торговельного підприємства. Фірма має всі можливості для нарощування та розширення асортименту і створення інноваційних продуктів для підтримання маркетингової активності підприємства, що матиме позитивні тенденції і характеризуватимуть високий рівень системи організації маркетингової діяльності на підприємстві. Сплановано створення інноваційного продукту, освоїти корпоративний сегмент, прийняти участь в тендері на постачання комп’ютерної техніки та моноблоків.
Суть розробки, основні результати:
The work examines the essence, concepts, and features of planning the company's strategic directions. The marketing planning process is more important than the creation of a formalized plan, so it is necessary to set boundaries when planning marketing activities at any given time and ask the questions: "What does it take to be successful and is it possible for this company?"
The general analysis of the activities of TOV “Tirex Ukraine”, the main economic indicators, and an assessment of the strategic directions of the enterprise were made. The product range and product sales were studied. The company specializes in the sale and service of computer and household appliances. The prices of the company's goods tend to increase annually, but there is a range of discounts for regular customers. SWOT analysis showed that the company's strengths prevail. It has a fairly stable position on the market of computer equipment and industry products, which forms a positive image among consumers with the help of the company's strengths, and therefore has chances for further development and expansion.
Ways to improve the planning of strategic areas of the company's marketing activity are substantiated, the introduction of a planning system based on the SOSTAC methodology is proposed, which will allow you to set adequate goals for the development of your project, as well as determine what actions need to be performed to realize these goals.
Was proposed to plan three strategies for the development of the firm: survival, stabilization and growth strategies. The latter are of the greatest interest, since it is growth, i.e. expansion of the scale of the firm's activity, that allows to increase profit, sales volume, and market share. As growth marketing strategies, it is advisable to plan three directions of growth - intensification of existing opportunities, joining forces with other firms, and exiting the firm into other areas of activity. Planning a growth strategy necessitates the need for constant and periodic expansion of the product range of a trading company. The company has all the opportunities to build up and expand the assortment and create innovative products to support the marketing activity of the enterprise, which will have positive trends and characterize the high level of the system of organizing marketing activities at the enterprise. It is planned to create an innovative product, master the corporate segment, take part in a tender for the supply of computer equipment and monoblocks.