Короткий опис(реферат):
У даній статті авторами визначено, що регіональний компонент освіти – це необхідна педагогічна умова, що забезпечує ефективність реалізації особливостей етнокультури, природи, географії, історії, економіки регіону, облік яких сприяє створенню та просуванню туристичного продукту у конкретному регіоні. Педагогічні умови реалізації регіонального компонента туристської освіти враховують етнокультурний аспект гуманітарної освіти при підготовці фахівців сфери туризму у ЗВО; виявляються в соціально-економічних, природно-географічних, культурно-історичних особливостях розвитку регіону, професійних та суспільно-культурних видах діяльності спеціаліста, які розкривають у змістовному аспекті навчальні плани та програми підготовки фахівців з туризму, об’єднують базовий та регіональний рівні, загальне та специфічне в зміст та технології навчання; в організаційному аспекті розкривають поетапність включення навчальних програм, що містять регіональний компонент у навчальний процес; у методичному аспекті розкривають вибір ефективних методів та форм, що забезпечують високий рівень професійної підготовки студентів з урахуванням регіонального компонента.
Також в даній роботі зазначено, що у стрімкому та суперечливому процесі переоцінки цінностей на сучасному етапі розвитку виховання любові до рідного краю за допомогою регіонального компонента має зіграти свою творчу роль. Коріння безгосподарності та безладдя, варварського ставлення до рідної природи, до рідної культури значною мірою пов’язані з духовною непорядністю, моральною ущербністю сучасного громадянина. В статті зазначено, що любов до батьківщини не можна виховати гучними та широкомовними гаслами, що це почуття формується в людині всіма враженнями повсякденного буття, що починається воно з любові й синівської поваги до «малої» батьківщини, до сім’ї, до будинку де ти народився і ріс, до рідного краю.
Суть розробки, основні результати:
In this article, the authors determined that the regional component of education is a necessary pedagogical condition that ensures the effectiveness of the implementation of the peculiarities of the ethnoculture, nature, geography, history, and economy of the region, the accounting of which contributes to the creation and promotion of a tourist product in a specific region. Pedagogical conditions for the implementation of the regional component of tourism education take into account the ethno-cultural aspect of humanitarian education when training specialists in the field of tourism in higher education institutions; are manifested in the socio-economic, natural-geographical, cultural-historical features of the development of the region, professional and socio-cultural activities of the specialist, which reveal the content of curricula and training programs for tourism specialists, combine basic and regional levels, general and specific in the content and technology of education; in the organizational aspect, they reveal the gradual inclusion of educational programs containing a regional component in the educational process; in the methodical aspect, they reveal the choice of effective methods and forms that ensure a high level of professional training of students, taking into account the regional component.
Also, this paper states that in the rapid and contradictory process of re-evaluation of values at the current stage of development, fostering love for the native land with the help of a regional component should play its creative role. The roots of mismanagement and disorder, barbaric attitude to native nature, to native culture are largely connected with spiritual dishonesty, moral inferiority of the modern citizen. The article states that love for the motherland cannot be brought up by loud and broadcast slogans, that this feeling is formed in a person by all the impressions of everyday life, that it begins with love and filial respect for the "small" homeland, for the family, for the house where you was born and grew up, to his native land.