DSpace Repository

Challenges and opportunities for the supervisory practice in response to changes in modern doctorate

Show simple item record

dc.contributor.author Klochkova, Tetiana Ivanivna
dc.contributor.author Клочкова, Тетяна Іванівна
dc.date.accessioned 2023-08-04T10:18:29Z
dc.date.available 2023-08-04T10:18:29Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Klochkova Т. Challenges and opportunities for the supervisory practice in response to changes in modern doctorate [Electronic resource] / Т. Klochkova // Трансверсальність у професійній підготовці майбутнього фахівця : глобальний, європейський та національний контексти : колективна монографія / за заг. ред. М. Бойченко. – Суми : СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2023. – С. 34-65. – Режим доступу : DOI 10.24139/ 978-966-698-248-6/mon2023. – Заголовок з екрану. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10979
dc.description Визначено передумови зміни структури керівництва здобувачами ступеня доктора філософії, включаючи перехід від застарілої традиційної моделі до сучасної, більш структурованої та регульованої процедури керівництва. Проаналізовано досвід і кращі практики європейських університетів, зокрема Великобританії та Австралії, які першими в 1990-х роках впровадили сучасні моделі керівництва. Визначено основні проблеми підготовки наукових керівників та їх професійного розвитку, а також проаналізовано шляхи їх подолання. Запропоновано рекомендації щодо забезпечення якісної процедури керівництва здобувачами ступеня доктора філософії, які повинні братися до уваги університетами та окремими науковими керівниками. uk_UA
dc.description.abstract The research findings give prominence to the debates in the educational, social, cultural, economic and political context on modern doctorate as a whole and doctoral supervision in particular as an integrated complex of activities, in which supervisors have to respond to the growth and diversification of the PhD candidates. The innovations recommended by the Salzburg Principles and involved all the facets of doctoral training, as well as the milestone events in doctoral education reforming are highlighted. Prerequisites for change in the supervision structure, including the transition from an obsolete and irrelevant traditional supervision model to a multiple supervision model (double, joint or panel supervision), from the traditional person-to-person relationship between a supervisor and a supervisee to a more structured and regulated supervision procedure are determined. The requirements of the UK Code of Practice for the Assurance of Academic Quality and Standards in Higher Education clearly outlining the roles and responsibilities of supervisors and doctoral students, as well as the criteria for defining the eligibility and capacity of a supervisor are specified in the context of doctoral supervisory practices. Experience and best practices of some European universities, in particular those of the United Kingdom and Australia as the first countries to develop their best supervisory practice models in the 1990s, forming the basis for a supervision culture and the guide for supervisors to undergo voluntary or mandatory supervisory training and to develop methodology and toolkits for PhD supervision process are specified in detail. The most formidable challenges of supervisor training and professional development are defined, and the ways of overcoming them are analyzed. The recommendations of Helmut Brentel, an advisor of doctoral supervisors at European universities, on the ways of ensuring high-quality supervisory practice to be taken into consideration by universities and individual supervisors in their practices in order to ensure quality in supervision by providing an integrated set of actions, measures and tools are specified. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СумДПУ імені А.С. Макаренка uk_UA
dc.subject doctoral supervision uk_UA
dc.subject supervisor uk_UA
dc.subject supervisory practice uk_UA
dc.subject наукове керівництво аспірантами uk_UA
dc.subject науковий керівник uk_UA
dc.subject практика наукового керівництва uk_UA
dc.title Challenges and opportunities for the supervisory practice in response to changes in modern doctorate uk_UA
dc.title.alternative Виклики та можливості практики наукового керівництва у відповідь на зміни в сучасній докторантурі uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account