00 DSpace/Manakin Repository

Agricultural students’ foreign language training via Zoom

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Fomenko, Tetiana Mykolaiivna
dc.contributor.author Фоменко, Тетяна Миколаївна
dc.date.accessioned 2023-08-10T11:55:18Z
dc.date.available 2023-08-10T11:55:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Fomenko. T. Agricultural students’ foreign language training via Zoom [Electronic resource] / T. Fomenko // Tendencies and Challenges for Teaching Foreign Languages in a Multicultural Academic Environment. – Katowice : The University of Technology in Katowice Press, 2023. – Pp. 30-40. – Режим доступу : https://doi.org/10.54264/M025 ; http://www.wydawnictwo.wst.pl/oferta_wydawnicza_oraz_zakup_publikacji/wydawnictwa/tendencies_and_challenges_for_teaching_foreign_languages_in_multicultural_academic_environment/114. – Заголовок з екрану. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11029
dc.description У статті розглянуто особливості використання платформи Zoom для проведення онлайн-занять з іноземної мови в умовах дистанційного навчання. Проаналізовано варіанти серверів для реалізації різних форм і методів навчання. Зазначається, що платформа Zoom надає можливість працювати з повним спектром навчальних матеріалів, як і з традиційним очним навчанням. Наголошується, що завдяки формам роботи, які застосовуються викладачами під час викладання та вивчення іноземних мов за допомогою платформи Zoom, студенти можуть розвивати такі навички м’якого спілкування та цифрові компетенції, як навички спілкування в Інтернет-середовищі, уміння працювати з онлайн-платформи та відеоконференції, володіння презентаційними програмами, офісними програмами, високий рівень самоорганізації та навичок тайм-менеджменту. На підставі проведеного аналізу, а також особистого досвіду використання платформи Zoom, було надано деякі рекомендації щодо її використання в практичній роботі викладачів для забезпечення максимальної ефективності навчальних занять. uk_UA
dc.description.abstract The article is devoted to the features of using the Zoom platform for conducting online foreign language classes under conditions of distance learning. The server options for the implementation of various forms and methods of training have been analysed. It is noted that the Zoom platform provides an opportunity to work with a full range of educational materials, as with traditional in-person teaching and learning. It is emphasized that due to the forms of work which are applied by lecturers during foreign language teaching and learning by means of the Zoom platform, students can develop such soft skills and digital competences as communication skills in the Internet environment, the ability to work with online platforms and video conferencing, mastery of presentation programs, office programs, high level of self-organization and time management skills. On the basis of the conducted analysis, as well as personal experience of using the Zoom platform, some recommendations were made for its use in the practical work of lecturers to ensure the maximum effectiveness of the training sessions. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher The University of Technology in Katowice Press uk_UA
dc.subject Zoom platform uk_UA
dc.subject online teaching and learning uk_UA
dc.subject foreign language uk_UA
dc.subject платформа Zoom uk_UA
dc.subject онлайн навчання uk_UA
dc.subject іноземна мова uk_UA
dc.title Agricultural students’ foreign language training via Zoom uk_UA
dc.title.alternative Іншомовна підготовка студентів-аграріїв за допомогою Zoom uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу