00 DSpace/Manakin Repository

Маркетингове управління товарною політикою аграрного підприємства

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шахов, Владислав Євгенович
dc.contributor.author Shakhov, Vladyslav Evgenovich
dc.date.accessioned 2024-01-24T11:58:10Z
dc.date.available 2024-01-24T11:58:10Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник М. О. Лишенко uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11457
dc.description The work is devoted to the study of theoretical, methodological and practical issues of marketing management of the commodity policy of an agricultural enterprise. The article analyzes the range of products (goods) of the enterprise in the field of crop production by their assortment groups; the nomenclature of quality indicators of products/goods (cereals and legumes) is studied. Аnalyzes sales channels, efficiency of distribution of products through existing sales channels. It is proved that the optimal assortment is unique for each enterprise and depends on demand, sales volume, availability of capital and many other resources. It is noted that it is the price that affects the volume of sales of products/goods (services), the size of which is one of the main factors in obtaining a positive financial result from operating activities. uk_UA
dc.description.abstract Робота присвячена дослідженню теоретико-методичних та практичних питань маркетингового управління товарною політикою підприємства аграрної сфери. Проведено аналіз асортименту продукції (товарів) підприємства галузі рослинництва за їх асортиментними групами; вивчено номенклатуру показників якості продукції/товарів (зернових та зернобобових); проаналізовано канали збуту, ефективність розподілу продукції по існуючим каналам її реалізації. Доведено, що оптимальний асортимент є унікальним для кожного підприємства і залежить від попиту, обсягу продажів, наявності капіталу та багатьох інших ресурсів. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject маркетингове управління uk_UA
dc.subject товарна політика uk_UA
dc.subject сільськогосподарське підприємство uk_UA
dc.subject marketing management uk_UA
dc.subject commodity policy uk_UA
dc.subject agricultural enterprise uk_UA
dc.title Маркетингове управління товарною політикою аграрного підприємства uk_UA
dc.title.alternative Marketing management of the comhany’s product policy an agricultural enterprise uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу