Короткий опис(реферат):
В кваліфікаційній роботі розглянуто методичні і
практичні рекомендації щодо формування та реалізації маркетингової
стратегії розвитку підприємства, здійснено теоретико-методичне
дослідження основи формування та реалізації маркетингової стратегії
розвитку підприємства, проведено аналіз стану стратегії розвитку
підприємства, запропоновано та обґрунтовано напрями підвищення
ефективності реалізації маркетингових стратегій підприємства на засадах
сучасних концепції маркетингової діяльності.
Було встановлено, що маркетингова стратегія є сукупністю певних
важливих для подальшої діяльності підприємства рішень, які обов’язково
мають включати у себе рішення, що пов’язані з загальною стратегією
діяльності підприємства і відповідати цілям і місії його діяльності. У
маркетинговій стратегії підприємства обов’язково мають бути враховані
наступні елементи для її правильної та ефективної реалізації: визначення
цільового ринку та цільових сегментів цього ринку; визначення цільових
груп існуючих та потенційних клієнтів; позиціонування; маркетинговий
комплекс, який побудований за моделлю 4Р, 5Р, 7Р або іншою у залежності
від потреб та специфіки діяльності підприємства. Відповідати цілям і
завданням діяльності підприємства допоможе йому уникати недобросовісної
конкуренції та створювати унікальні конкурентні переваги, адекватно
передбачати зміни на ринку та у зовнішньому та внутрішньому середовищах.
У дослідженні було запропоновано інструментарій щодо
удосконалення маркетингової стратегії діяльності підприємства з
урахуванням реалій війни та у розрізі товарної, цінової, комунікативної та
збутової політики. Було досліджено вплив розмінування
сільськогосподарських територій має вирішальне значення для відновлення
та стабільності сільськогосподарського сектора після війни і може суттєво
вплинути на ефективність маркетингової стратегії, а також було проведено
SMART-аналіз розмінування території сільськогосподарського призначення.
Для визначення ефективності запропонованих заходів щодо удосконалення
маркетингової стратегії діяльності підприємства було проведено оцінювання
чинників ринкової доступності – потенційних ринкових загроз і можливостей
діяльності підприємства після запровадження оновлених стратегічних рішень
щодо маркетингової діяльності. На основі даної оцінки було встановлено, що
у наслідок впровадження оновленої маркетингової стратегії діяльності
підприємство зможе мати вигідне положення на ринку і здатність
здійснювати успішну реалізацію свого економічного інтересу і в такому
випадку, загальна стратегія діяльності повинна спрямовуватися на
збільшення прибутковості та розвиток.
Суть розробки, основні результати:
The qualification work considers the methodological and practical
recommendations regarding the formation and implementation of the marketing
strategy of the enterprise, theoretical and methodological study of the basis of the
formation and implementation of the marketing strategy of the enterprise was
carried out, an analysis of the state of the enterprise development strategy was
carried out, directions for increasing the effectiveness of the implementation of the
enterprise's marketing strategies were proposed and substantiated modern concepts
of marketing activity.
It was established that the marketing strategy is a set of certain decisions
important for the further operation of the enterprise, which must necessarily
include decisions related to the general strategy of the enterprise and correspond to
the goals and mission of its activity. In the marketing strategy of the enterprise, the
following elements must be taken into account for its correct and effective
implementation: definition of the target market and target segments of this market;
definition of target groups of existing and potential customers; positioning;
marketing complex, which is built according to the 4R, 5R, 7R or other models,
depending on the needs and specifics of the company's activities.
Meeting the goals and objectives of the enterprise will help it avoid unfair
competition and create unique competitive advantages, adequately predict changes
in the market and in the external and internal environments, build new business
models and form new partnerships.
The study proposed a toolkit for improving the marketing strategy of the
enterprise, taking into account the realities of the war and in terms of product,
price, communication and sales policy. The impact of demining agricultural areas
is crucial for the recovery and stability of the agricultural sector after the war and
can significantly affect the effectiveness of the marketing strategy. A SMART
analysis of demining agricultural areas was also conducted.
To determine the effectiveness of the proposed measures to improve the
marketing strategy of the enterprise, an assessment of market availability factors -
potential market threats and opportunities for the enterprise after the introduction
of updated strategic decisions regarding marketing activities - was carried out. On
the basis of this assessment, it was determined that as a result of the
implementation of the updated marketing strategy, the enterprise will be able to
have a favorable position on the market and the ability to successfully realize its
economic interest, and in this case, the overall strategy of activity should be
directed to increasing profitability and development.