Короткий опис(реферат):
В кваліфікаційній роботі розглянуто методичні і
практичні рекомендації щодо маркетингового управління політикою
розподілу продукції на підприємстві, здійснено теоретико-методичне
дослідження основ маркетингового управління політикою розподілу
продукції підприємства, досліджено процес маркетингового управління
політикою розподілу продукції підприємства, визначено та обґрунтовано
заходи щодо удосконалення маркетингового управління політикою розподілу
продукції підприємства.
Під час проведення дослідження було встановлено, що ефективне
управління маркетинговою політикою розподілу означає своєчасний та
раціональний контроль над процесами доставки продукції та послуг
споживачам. Метою цього управління є задоволення потреб клієнтів та
досягнення прибутковості для підприємства. Впровадження ефективної
системи управління маркетинговою політикою розподілу передбачає
забезпечення вирішення наступних проблем підприємств: проектування та
реалізація процесів фізичного розподілу продукції; обґрунтування та
створення каналів розподілу та систем розподілу продукції; організація та
координація каналів і систем розподілу та роботи з кінцевими споживачами;
забезпечення ефектності процесу розподілу шляхом скорочення часу на
перебування товарів у дорозі і мінімізації витрат обігу.
У кваліфікаційній роботі було встановлено, що планування ефективної
політики розподілу продукції на підприємстві є важливою складовою
стратегічного управління, яка дозволяє досягати максимальної вартості
продукції та задовольняти потреби клієнтів, оптимізуючи виробничі процеси
та використання ресурсів. Було проведено оцінку п'яти сил конкуренції за
Портером для підприємства та на її основі запропоновано стратегічні
альтернативи розвитку маркетингового управління політикою розподілу, які
можна запроваджувати у діяльність підприємства як окремо, так і
комбіновано.
Для удосконалення маркетингової політики розподілу продукції
підприємства було запропоновано використати стратегію диференціації цін,
диференціацію цін з урахуванням критерію сезонності та мотиваційну
систему цінової політики. Після проведеного аналізу було визначено, що
після впровадження заходів, які пов’язані з удосконаленням маркетингової
політики розподілу за рахунок застосування диференційованої цінової
політики та мотивації споживачів, комплексний показник ефективності
цінової політики зріс. У цілому, можна констатувати, що запропоновані
заходи будуть ефективними і сприятимуть покращенню не лише політики
розподілу, а і загальної політики діяльності підприємства та його
прибутковості.
Суть розробки, основні результати:
In the qualification work methodical and practical
recommendations regarding the marketing management of the product distribution
policy at the enterprise were considered, a theoretical and methodological study of
the basics of the marketing management of the product distribution policy of the
enterprise was carried out, the process of marketing management of the product
distribution policy of the enterprise was investigated, measures to improve the
marketing management of the product distribution policy were determined and
substantiated enterprises.
During the research, it was established that effective management of the
marketing policy of distribution means timely and rational control over the
processes of delivery of products and services to consumers. The purpose of this
management is to satisfy customer needs and achieve profitability for the
enterprise. The implementation of an effective system of management of the
marketing policy of distribution involves ensuring the solution of the following
problems of enterprises: design and implementation of the processes of physical
distribution of products; justification and creation of distribution channels and
product distribution systems; organization and coordination of distribution
channels and systems and work with end consumers; ensuring the effectiveness of
the distribution process by reducing the time the goods stay on the road and
minimizing circulation costs.
In the qualification work, it was established that the planning of an effective
product distribution policy at the enterprise is an important component of strategic
management, which allows to achieve the maximum value of products and satisfy
the needs of customers, optimizing production processes and the use of resources.
An assessment of Porter's five forces of competition for the enterprise was carried
out and, on its basis, strategic alternatives for the development of marketing
management and distribution policy were proposed, which can be introduced into
the enterprise's activities both individually and in combination. To improve the
company's product distribution marketing policy, it was proposed to use a price
differentiation strategy, price differentiation taking into account the seasonality
criterion, and a motivational system of price policy. After the analysis, it was
determined that after the implementation of measures related to the improvement
of the marketing policy of distribution due to the application of a differentiated
price policy and consumer motivation, the comprehensive indicator of the
effectiveness of the price policy increased. In general, it can be stated that the
proposed measures will be effective and will help to improve not only the
distribution policy, but also the general policy of the enterprise and its profitability.