00 DSpace/Manakin Repository

Маркетингове управління конкурентним розвитком аграрного підприємства

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Криворот, Володимир Миколайович
dc.contributor.author Kryvorot, Volodymyr Mykolayovych
dc.date.accessioned 2024-01-25T13:23:31Z
dc.date.available 2024-01-25T13:23:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник М. О. Лишенко uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11479
dc.description The qualification work examines the theoretical and methodological foundations of managing the competitive development of an agrarian enterprise. The relevance of issues of organization and improvement of marketing in modern business is determined to be important and indisputable. There are several key factors that underline this relevance: Globalization: Due to the growth of global interconnections, businesses have access to more customers and markets, but also come with increased competition. The paper analyzes the organizational and economic activity of the enterprise. The question of managing the marketing activities of the enterprise was studied, where the components of the marketing complex were considered. The product, price and communication policy of the enterprise was analyzed. The level of economic efficiency was assessed and the indicators of the enterprise's competitiveness were calculated. The implementation of strategic management tools for the competitive development of an agricultural enterprise is proposed and substantiated. The strategic directions for the development of the competitive and promotional potential of Psyol have been formed. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота розглядає теоретико - методичні основи управління конкурентним розвитком аграрного підприємства. Визначено актуальність питань організації та вдосконалення маркетингу в сучасному бізнесі важлива.. В роботі проведено аналіз організаційно-економічної діяльності підприємства. Вивчено питання управління маркетинговою діяльністю підприємства, де розглянуто складові комплексу маркетингу. Проаналізовано товарну, цінову та комунікаційну політику підприємства. Проведено оцiнку рiвня екoнoмiчнoї ефективнocтi тa розраховано показники кoнкурентocпрoмoжнocтi підприємства. Запропоновано та обґрунтовано впровадження iнcтрументaрiю cтрaтегiчнoгo упрaвлiння кoнкурентним рoзвиткoм аграрного пiдприємcтва. Сформувано стрaтегiчні нaпрями рoзвитку пoтенцiaлу кoнкурентocпрoмoжнocтi ТОВ АФ «Псьол». uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject маркетингова діяльність uk_UA
dc.subject управління uk_UA
dc.subject конкуренція uk_UA
dc.subject marketing activity uk_UA
dc.subject management uk_UA
dc.subject competition uk_UA
dc.title Маркетингове управління конкурентним розвитком аграрного підприємства uk_UA
dc.title.alternative Marketing management of the competitive development of an agrarian enterprise uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу