Короткий опис(реферат):
В кваліфікаційній роботі розглянуто методичні і
практичні рекомендації щодо управління товарним асортиментом
підприємства, здійснено теоретико-методичне дослідження основ управління
товарним асортиментом підприємства, проведено аналіз стану
маркетингового управління товарним асортиментом підприємства, визначено
та обґрунтовано ефективність впровадження заходів від оновлення та
розширення асортименту продукції підприємства.
У дослідженні було визначено, що асортимент – це категорія, яка
характеризує товари та визначає принципові відмінності, які характеризують
одну або іншу групу товарів. Асортимент товарів може значно відрізнятися в
залежності від типу бізнесу, розміру магазину та його спеціалізації. Слід
зазначити, що товари об’єднують у певні групи у відповідності до їх
основних характеристик, що у свою чергу, визначає основні види
асортименту. При правильній класифікації основних асортиментних груп,
процес управління ним буде реалізований більш успішно та ефективно.
Процес управління асортиментом безперервний, він триває протягом усього
життєвого циклу товару або послуги, починаючи з моменту виникнення
задуму та закінчуючи вилученням із товарної програми. Основні стратегії
управління асортиментом товарів включають: широкий асортимент;
глибокий асортимент; стратегія «мінімальний асортимент»; стратегія
«зручний асортимент».
У дослідженні було запропоновано стратегічні заходи щодо
маркетингового управління товарним асортиментом підприємства на основі
проведеного ABC-XYZ аналізу та групування товарного асортименту у
відповідності до методу продуктового портфеля, що допоможе ТОВ
«СУМИФІТОФАРМАЦІЯ» визначити, які категорії продукції слід розвивати,
як підвищити прибуток і залишитися конкурентоспроможними в
невизначеному світі бізнесу, а особливо під час військового стану в Україні.
Для дослідження можливості розширення товарного асортименту було
запропоновано додати нову лінійку з виробництва спеціальних сумішей з
трав та лікарських рослин. Для оцінки найбільш вдалої ідеї щодо
запровадження у виробництво нових сумішей було проведено оцінку
рейтингу ідей, що допомагає структурувати процес оцінки ідей та прийняття
обґрунтованих рішень. На основі матриці GE/McKinsey було визначено
позиції ідей нових сумішей ТОВ «СУМИФІТОФАРМАЦІЯ» на ринку та
оцінено їх конкурентоспроможність. Запровадження заходів щодо
розширення асортименту призведе до залучення нових клієнтів, збільшення
обігу та прибутку, розширення конкурентних можливостей та диверсифікація
ризиків.
Суть розробки, основні результати:
In the qualification work methodical and practical
recommendations for the management of the company's product range were
considered, a theoretical and methodological study of the basics of the company's
product range management was carried out, an analysis of the state of marketing
management of the company's product range was carried out, the effectiveness of
the implementation of measures to update and expand the company's product range
was determined and substantiated.
In the study, it was determined that the assortment is a category that
characterizes goods and determines the fundamental differences that characterize
one or another group of goods. The assortment of goods can vary significantly
depending on the type of business, the size of the store and its specialization. It
should be noted that goods are grouped into certain groups according to their main
characteristics, which in turn determines the main types of assortment. With the
correct classification of the main assortment groups, the process of managing it
will be implemented more successfully and efficiently.
The process of assortment management is continuous, it continues
throughout the entire life cycle of a product or service, starting from the moment of
conception and ending with withdrawal from the product program. The main
strategies of product assortment management include: wide assortment; deep
assortment; "minimum assortment" strategy; "convenient assortment" strategy.
The study proposed strategic measures for marketing management of the
company's product range based on the ABC-XYZ analysis and grouping of the
product range in accordance with the product portfolio method, which will help the
company to determine which product categories should be developed, how to
increase profits and remain competitive in the uncertain world of business, and
especially during the martial law in Ukraine.
In order to study the possibility of expanding the product range, it was
proposed to add a new line for the production of special mixtures of herbs and
medicinal plants. To evaluate the most successful idea for the introduction of new
mixtures into production, an idea rating assessment was conducted, which helps to
structure the process of evaluating ideas and making informed decisions. On the
basis of the GE/McKinsey matrix, the position of the ideas of new mixtures of the
company was determined on the market and their competitiveness was assessed.
The introduction of measures to expand the assortment will lead to the attraction of
new customers, increase in turnover and profit, expansion of competitive
opportunities and diversification of risks.