DSpace Repository

Управління маркетинговою діяльністю аграрного підприємства

Show simple item record

dc.contributor.author Коротич, Владислав Миколайович
dc.contributor.author Korotych, Vladyslav Mykolayovych
dc.date.accessioned 2024-01-26T09:21:43Z
dc.date.available 2024-01-26T09:21:43Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Н. О. Макаренко uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11483
dc.description In the qualification work describes the essence of the marketing activity management system and researches methodical approaches to assessing the level of its effectiveness; the organizational and economic characteristics of the АLtd «Peremoga» of the Sumy district are given; an analysis of the components of the marketing activity of the farm under study was carried out; the state of management of the enterprise's marketing activities was investigated; the conceptual capabilities of the enterprise regarding the improvement of management of marketing activities are determined; the possibility of introducing the marketing concept of management into the practical activity of the enterprise is substantiated; ways of improving the management of the enterprise's marketing activities based on the implementation of the information system are proposed. Ways to increase the degree of validity of management decisions regarding the selection of the most receptive for the enterprise opportunities for the development of marketing activity are proposed, and an organizational approach to the use of the Parus ERP marketing information system at an agricultural enterprise is defined. Proposals have been made regarding the application of the system of evaluation indicators of the effectiveness of management of the marketing activities of an agricultural enterprise and the determination of the general effect of the introduction of predictive positive changes. uk_UA
dc.description.abstract В кваліфікаційній роботі охарактеризовано сутність системи управління маркетинговою діяльністю та досліджено методичні підходи щодо оцінки рівня її ефективності; надано організаційно-економічну характеристику СТОВ «Перемога» Сумського району; проведено аналіз складових маркетингової діяльності досліджуваного господарства; досліджено стан управління маркетинговою діяльністю підприємства; визначено концептуальні можливості підприємства щодо удосконалення управління маркетинговою діяльністю; обґрунтовано можливість впровадження маркетингової концепції управління в практичну діяльність підприємства; запропоновано шляхи удосконалення управління маркетинговою діяльністю підприємства на основі впровадження інформаційної системи. Запропоновано шляхи підвищення ступеня обгрунтованості управлінських рішень щодо вибору найбільш сприйнятливих для підприємства можливостей розвитку маркетингової діяльності, визначено організаційний підхід до використання маркетингової інформаційної системи «Парус ERP» на аграрному підприємстві. Надано пропозиції щодо застосування системи оцінювальних індикаторів ефективності управління маркетинговою діяльністю аграрного підприємства та визначення загального ефекту від запровадження прогнозних позитивних зрушень. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject система управління uk_UA
dc.subject маркетингова діяльність uk_UA
dc.subject маркетингова інформаційна система uk_UA
dc.subject management system uk_UA
dc.subject marketing activity uk_UA
dc.subject marketing information system uk_UA
dc.title Управління маркетинговою діяльністю аграрного підприємства uk_UA
dc.title.alternative Management of marketing activities of an agricultural enterprise uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account