Короткий опис(реферат):
У монографії представлено результати виконання наукового дослідження за темою «Підвищення
дослідницької спроможності університетів України в умовах війни та повоєнного відновлення у контексті
імплементації концепції «Відкрита наука»» (державний реєстраційний № 0122U200775).
У монографії відображено тенденції та механізми інтеграції освітньої і дослідницької діяльності
університетів в умовах відкритої науки та в контексті інноваційного, високотехнологічного повоєнного
відновлення України як сильної європейської країни; обґрунтовано важливість формування та реалізації політик і
процедур імплементації концепції «Відкрита наука» в університетах для збереження/відновлення
дослідницького потенціалу університетів; наголошено на необхідності підвищення відповідальності
дослідницької діяльності університетів, важливості врахування нових тенденцій науково-технічної революції та
трансформації систем науки, освіти і механізмів дослідницької діяльності у парадигмі стійкого суспільного
розвитку. Розкрито зміст ціннісних вимірів демократизації наукової діяльності у контексті імплементації
концепції «Відкрита наука», регулювання відкритості дослідницької діяльності університетів у ХХІ столітті,
модернізації механізмів оцінювання дослідницької діяльності університетів та забезпечення дослідницької
доброчесності у контексті імплементації концепції «Відкрита наука». Висвітлено результати анкетного
опитування «Відкрита наука в закладах вищої освіти України», які віддзеркалюють особливості забезпечення в
українських університетах дослідницької е-інфраструктури відкритої науки. Запропоновано методичні
рекомендації з модернізації механізмів підвищення дослідницької спроможності університетів України у
контексті імплементації концепції «Відкрита наука» та повоєнного відновлення України як сильної європейської
країни.
Адресовано представникам університетської спільноти, усієї когорти науково-педагогічних і наукових
працівників закладів вищої освіти, академічних, наукових організацій та установ, фахівців фінансуючих структур,
громадськості, а також публічним службовцям різних гілок і рівнів влади, що опікуються науковою і науково-технічною діяльністю та вищою освітою в Україні
Суть розробки, основні результати:
The monograph presents the results of a research project on the topic of “Enhancing the research capacity of
Ukrainian universities in the conditions of war and post-war recovery in the context of implementing the concept of
“Open Science”” (state registration № 0122U200775).
The monograph reflects the trends and mechanisms for integrating educational and research activities of
universities under open science and in the context of innovative, high-tech post-war recovery of Ukraine as a strong
European country; the importance of shaping and implementing policies and procedures for implementing the concept
of “Open Science” in universities in order to preserve/restore the research potential of universities is substantiated;
the emphasis is placed on the need to increase the responsibility of research activities of universities, on the
importance of taking into account new trends in R&D and the transformation of science, education, and research
mechanisms in the context of sustainable social development paradigm. The monograph reveals the contents of the
value dimensions of democratizing research in the context of implementing the concept of “Open Science”, problems
of regulating the openness of research activities of universities in the 21st century, modernizing mechanisms for
evaluating research activities of universities, ensuring the academic integrity in the context of implementing the
concept of “Open Science”. The results of the survey "Open Science in Ukrainian higher education institutions" are
elaborated, reflecting the situation of providing e-infrastructure for open science in Ukrainian universities. Methodical
recommendations for modernizing mechanisms for enhancing the research capacity of Ukrainian universities in the
context of implementing the concept of “Open Science” and post-war recovery of Ukraine as a strong European
country are proposed.
The monograph is addressed to representatives of the university community, the entire cohort of academic
and pedagogical workers of higher education institutions, academic and research organizations and institutions,
experts of funding structures, the general public, as well as to civil servants of various branches and levels of
government responsible for academic and technical activities and higher education in Ukraine.