DSpace Repository

Удосконалення системи менеджменту підприємства молочної галузі

Show simple item record

dc.contributor.author Шугунова, Євгенія Хасанівна
dc.contributor.author Shugunova, Evgeniya Hasanivna
dc.date.accessioned 2024-07-11T06:13:35Z
dc.date.available 2024-07-11T06:13:35Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник Л. О. Дашутіна uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11914
dc.description The qualification work considers approaches to improving the management system of a dairy enterprise; provides an organizational and economic description of the enterprise under study; studies the effectiveness of the management system in the dairy enterprise; evaluates the marketing indicators of the management system in the enterprise; proposes measures to improve the management system of the dairy enterprise "Sumy Butter and Cheese Factory" LLC. On the basis of the carried out research, the efficiency of management has been determined on the basis of the financial and economic indicators of the enterprise. Improving the enterprise management system in terms of quality management, as well as developing and implementing an effective branding strategy are critical steps to ensure the competitiveness of the enterprise. Implementation of the complex of the proposed measures will significantly improve the management system of the dairy enterprise "Sumy Butter and Cheese Factory" LLC. uk_UA
dc.description.abstract В кваліфікаційній роботі розглянуто підходи щодо удосконалення системи менеджменту підприємства молочної галузі; надано організаційно-економічну характеристику досліджуваного підприємства; досліджено результативність системи менеджменту в підприємстві молочної галузі; здійснено оцінку маркетингових показників системи менеджменту в підприємстві; запропоновані заходи по удосконаленню системи менеджменту підприємства молочної галузі ТОВ «Сумська маслосирбаза». На основі проведеного дослідження визначено ефективність результативність менеджменту на основі фінансово-економічних показників діяльності підприємства. Удосконалення системи менеджменту підприємства в частині управління якістю, а також розробка та реалізація ефективної брендингової стратегії є критично важливими кроками для забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Впровадження комплексу запропонованих заходів дозволить значно вдосконалити систему менеджменту підприємства молочної галузі ТОВ «Сумська маслосирбаза». uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject управління uk_UA
dc.subject стратегічний розвиток uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject management uk_UA
dc.subject strategic development uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.title Удосконалення системи менеджменту підприємства молочної галузі uk_UA
dc.title.alternative Improvement of the management system of the dairy industry enterprise uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account