Короткий опис(реферат):
The article analyses digital awareness of a foreign language teacher as one of the key points in the modernization of education in Ukraine. The relevance of the paper is explained by new conditions and challenges Ukrainian students face in the educational process nowadays. Foreign language teachers are aware of the need to be digitally literate, applying new technologies and digital instruments in the virtual educational environment. A variety of technologies and digital content of the lessons improve both the quality of teaching and learning, making lessons interesting, creative and enjoyable.
Суть розробки, основні результати:
У статті розглядається проблема цифрової грамотності викладача іноземних мов як один із ключових моментів модернізації освіти в Україні. Актуальність статті пояснюється новими умовами та викликами, з якими стикається українське студентство в освітньому процесі сучасності. Викладачі іноземних мов усвідомлюють необхідність бути компетентними, застосовуючи нові технології та цифрові інструменти у віртуальному освітньому середовищі. Різноманітні технології та цифровий контент занять покращують як якість викладання, так і навчання.