DSpace Repository

Управління репутацією та іміджем в адміністративному менеджменті підприємства

Show simple item record

dc.contributor.author Стриженок, Дмитро Миколайович
dc.contributor.author Strizhenok, Dmytro Mykolayovych
dc.date.accessioned 2024-09-02T09:40:59Z
dc.date.available 2024-09-02T09:40:59Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник О. П. Славкова uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12302
dc.description In the conditions of the turbulent economic environment in the Ukrainian market and, in particular, the active strengthening of competitive pressure, the issue of managing the image and reputation of the enterprise is urgent and requires the search for ways of improvement taking into account the specifics of the industry. The purpose of the research is: substantiation of ways of forming the image and reputation of the enterprise. The object of the study is: the image and reputation management system of the enterprise in the context of ensuring its competitiveness. The subject of the study is: methods and tools for ensuring the reputation and image of the enterprise. The theoretical basis of image formation was analyzed in the qualification work. It is proposed to understand the image as an image of the organization in the perception of social groups, primarily customers, partners and employees of the organization. Systematized methodical approaches to assessing the image and reputation of the enterprise. The environment of the functioning of a separate enterprise, regulatory and legal support for the formation of its image, management analysis of its activity have been studied. On the basis of the received data, as well as on the basis of a survey (using the developed questionnaire and expert opinions), the formed corporate image of the enterprise was evaluated. The expediency of using a methodical approach, which organically combines a generalizing indicator with partial criteria in accordance with the identified priority aspects of development, is substantiated. Measures to improve the image have been developed, areas of image improvement have received further development. The results of the research can be used by domestic enterprises to increase the level of competitiveness in modern conditions. Alternative ways of improving the reputation and creating a positive image of the enterprise, developing and substantiating alternative strategies for increasing the effectiveness of the implementation of various methods may be possible directions for further research. uk_UA
dc.description.abstract В умовах турбулентного економічного середовища на ринку України і, зокрема активного посилення конкурентного тиску, питання управління іміджем та репутацією підприємства є актуальним і вимагає пошуку шляхів вдосконалення з урахуванням особливостей галузі. Метою дослідження є: обґрунтування шляхів формування іміджу та репутації підприємства. Об’єктом дослідження є: система управління іміджем та репутацією підприємства у контексті забезпечення його конкурентоспроможності. Предмет дослідження є: методи та інструменти забезпечення репутації та іміджу підприємства. В кваліфікаційній роботі проаналізовано теоретичні засади формування іміджу. Запропоновано розуміти імідж як образ організації в уявленні суспільних груп, перш за все клієнтів, партнерів та співробітників організації. Систематизовано методичні підходи до оцінки іміджу та репутації підприємства. Досліджено середовище функціонування окремого підприємства, нормативно-правове забезпечення формування його іміджу, управлінський аналіз його діяльності. На основі отриманих даних, а також на основі опитування (з використанням розробленої анкети та експертних думок) оцінено сформований корпоративний іміджу підприємства. Обґрунтовано доцільність використання методичного підходу, котрий органічно поєднує узагальнюючий показник з частковими критеріями відповідно до визначених першочергових аспектів розвитку. Розроблено заходи щодо удосконалення іміджу, отримали подальший розвиток напрями удосконалення іміджу. Результати дослідження можуть бути використані вітчизняними підприємствами для підвищення рівня конкурентоспроможності в сучасних умовах. Можливими напрямами продовження досліджень можуть бути альтернативні шляхи підвищення репутації та створення позитивного іміджу підприємства, розроблення та обґрунтування альтернативних стратегій підвищення ефективності впровадження різних методів. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject управління uk_UA
dc.subject репутація uk_UA
dc.subject імідж uk_UA
dc.subject management uk_UA
dc.subject reputation uk_UA
dc.subject image uk_UA
dc.title Управління репутацією та іміджем в адміністративному менеджменті підприємства uk_UA
dc.title.alternative Management of reputation and image in the administrative management of the enterprise uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account