00 DSpace/Manakin Repository

Управління збутом продукції на аграрному підприємстві

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бублик, Віктор Олександрович
dc.contributor.author Bublyk, Viktor Olexsandrоvich
dc.date.accessioned 2024-09-26T07:04:26Z
dc.date.available 2024-09-26T07:04:26Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник О. М. Ніфатова uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12453
dc.description In the qualification work, the theoretical and methodical foundations of marketing management of the production and sales concept of an agrarian enterprise are defined. The main categories of sales activities and the main aspects of the research of marketing and commercial innovations are defined. The main problems of managing the production and sales concept have been identified. Sales is an important component of the business process, it risks success in sales and income of the enterprise. The organizational and economic characteristics were considered and the marketing activity of the enterprise was assessed. The main indicators of the enterprise's marketing activity were determined, and the marketing complex was considered. An assessment of the effectiveness of the marketing management of the production and sales concept of the enterprise was carried out. An evaluation of the potential for the development of the marketing and sales activity of the agricultural enterprise for the future was carried out; the marketing possibilities of managing the production and sales concept of the enterprise are defined; ways of increasing the effectiveness of the marketing and sales activity of the corporate business entity were formed. Development and implementation of the optimal marketing strategy for manufactured products depends on specific market conditions and production, production and assortment policy. It has been proven that there is a close connection between the assortment and the volumes of sales of products of the agar enterprise. The main requirement for the enterprise in terms of competitiveness on the market is the range, quality and satisfaction of consumer requirements. That is, at the stage of marketing planning and sales organization, there is a need to formulate a distribution policy and establish compliance of the product policy with the requirements of the sales market. uk_UA
dc.description.abstract В кваліфікаційній роботі визначено теоретико – методичні основи маркетингового управління виробничо-збутовою концепцією аграрного підприємства. Визначено основні категорії збутової діяльності та основні аспекти дослідження маркетингових і комерційних інновацій. Визначено основні проблеми управління виробничо-збутовою концепцією. Розглянуто організаційно – економічну характеристик та проведено оцінку маркетингової діяльності підприємства. Визначено основні показники маркетингової діяльності підприємства, розглянуто комплекс маркетингу. Здійснена оцінка ефективності маркетингового управління виробничо-збутовою концепцією підприємства. Проведена оцiнка пoтeнцiaлу poзвитку мapкeтингoвo-збутoвoї дiяльнocтi aгpapного пiдпpиємcтва на перспективу; визначено маркетингові можливості управління виробничо-збутовою концепцією підприємства; сформувано шляхи пiдвищeння eфeктивнocтi мapкeтингoвo-збутoвoї дiяльнocтi cуб'єкта aгpapнoгo бiзнecу. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject управління uk_UA
dc.subject маркетинговий концепція uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject management uk_UA
dc.subject marketing concept uk_UA
dc.title Управління збутом продукції на аграрному підприємстві uk_UA
dc.title.alternative Management of product sales at an agricultural enterprise uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу