DSpace Repository

Управління і адміністрування якістю надання медичних послуг лікувального закладу

Show simple item record

dc.contributor.author Пак, Є. С.
dc.contributor.author Park, E. S.
dc.date.accessioned 2024-12-17T07:26:08Z
dc.date.available 2024-12-17T07:26:08Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Факультет економіки та менеджменту ; наук. керівник І. І. Конєва uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12828
dc.description The theoretical aspects of the quality of the provision of medical services as an object of management in medical institutions are considered in the qualification work. It was determined that the management of the quality of medical services is a set of measures aimed at the continuous improvement of the processes of providing medical care. This process includes clear planning, provision of necessary resources, systematic quality control and finding new ways to improve efficiency. At the same time, the main focus is always aimed at meeting the patient's needs and providing him with safe and high-quality medical care at all stages of interaction with the medical institution. The conducted research proved that there is a clear and systematic control over the implementation of all the management decisions made, related to the quality of the provision of medical services, in the Svitlovodsk TsRL of the SMR. This control is carried out within the framework of approved programs and regulations, which ensures their effective implementation. It has been proven that the development of a system of constant monitoring of patient satisfaction, monitoring of the dynamics of the volume of medical care, conducting an analysis of the quality of the provision of medical services and expanding their list, active assistance in improving the qualifications of medical personnel, as well as timely updating of medical equipment, will enable the "Svitlovodsk TsRL" SMR to become the best healthcare organization among competing healthcare organizations. uk_UA
dc.description.abstract У кваліфікаційній роботі розглянуто теоретичні аспекти якості надання медичних послуг як об’єкта управління в лікувальних закладах. Визначено, що управління якістю медичних послуг — це комплекс заходів, спрямованих на постійне вдосконалення процесів надання медичної допомоги. Цей процес включає в себе чітке планування, забезпечення необхідних ресурсів, систематичний контроль якості та пошук нових шляхів для підвищення ефективності. При цьому, основний фокус завжди спрямований на задоволення потреб пацієнта та надання йому безпечної та якісної медичної допомоги на всіх етапах взаємодії з медичною установою. Проведене дослідження засвідчило, що в КНП «Світловодська ЦРЛ» СМР існує чіткий і систематичний контроль за реалізацією всіх прийнятих управлінських рішень, що пов'язані з якістю надання медичних послуг. Цей контроль здійснюється в рамках затверджених програм та положень, що забезпечує їх ефективне виконання. Доведено, що розвиток системи постійного моніторингу задоволеності пацієнтів, моніторингу динаміки обсягів медичної допомоги, проведення аналізу якості надання медичних послуг і розширення їхнього переліку, активне сприяння в підвищенні кваліфікації медичних кадрів, а також своєчасне оновлення медичного обладнання, дасть змогу КНП «Світловодська ЦРЛ» СМР стати кращою організацією охорони здоров'я серед конкурентних медичних організацій. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher СНАУ uk_UA
dc.subject медична реформа uk_UA
dc.subject медичні послуги uk_UA
dc.subject адміністративне управління uk_UA
dc.subject medical reform uk_UA
dc.subject medical services uk_UA
dc.subject administrative management uk_UA
dc.title Управління і адміністрування якістю надання медичних послуг лікувального закладу uk_UA
dc.title.alternative Management and administration of the quality of medical services provided by the medical institution uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account