Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Безсонов, Кирило Сергійович | |
dc.contributor.author | Bezsonov, Kyrylo Serhiiovych | |
dc.date.accessioned | 2025-03-26T10:33:01Z | |
dc.date.available | 2025-03-26T10:33:01Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Факультет будівництва та транспорту ; наук. керівник Н. М. Срібняк | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/13524 | |
dc.description | The work consists of the table of contents, general characteristics of the work and its qualification features, review of research on the chosen topic, sections of the main part, conclusions based on the results of research and formulation of research prospects (in Ukrainian and English). The aim, objectives, object and subject of the study, methods of scientific research are formulated. The research results allow us allow us to determine the most effective among the two models of coating structures under study by several criteria, including the criterion of material consumption. The analysis of publications and studies has shown that large-span spatial solutions for public, industrial, sports facilities, sports palaces, retail and logistics areas, entertainment centres and concert venues can be implemented using through spatial cross-beam systems. The spatial operation of the pavement using lightweight crossover pavement trusses is ensured by the connections located in two directions of the trusses, which carry external loads. The increased stiffness of the cover helps to reduce the forces in its individual elements, which makes it possible to use thin-walled steel profiles with lower steel consumption compared to solid-walled rolled beams. The main part of the manuscript describes two finite element models of a steel roof of a frame building with dimensions of 18x24 m. The first model is a ‘classical’ common solution for covering an industrial building. It is designed in the form of truss structures of F-1 trusses with a span of 18.0 m. At the ends of the 18.0 x 24.0 m floor disc, there are 6.0 m long F-2 link trusses. Horizontal stiffening ties are located along the lower belts of the F-1 and F-2 trusses. The upper belts of the F-1 trusses are covered with roof purlins. These elements are also stiffening elements of the entire structure. All the elements of this roofing model are made of hot-rolled steel profiles according to the sections. The second model is an effective floor made of lightweight thin-walled steel profiles. LSTS profiles have an open shape and are made by cold forming. Their feature is usually a small profile wall thickness, which ranges from 1.5 to 4 mm. The roof structure according to scheme No. 2 consists of lightweight cross trusses, which are rigid rectangular closed blocks of 6x12m. The overall stability of the structure is achieved by forming several spatial blocks along the perimeter of the pavement. The idea behind this type of roofing is that the LSTS trusses, which are fixed from the plane along the lower belt with horizontal ties and along the upper belt with girders, form a hard disc of roofing. The rigid roofing disc provides a good spatial support for the building frame. The profiles used for the truss elements are thin-walled and have a profile of the type [ and ][. The conclusions established that the maximum displacements fz of the nodes of the finite element scheme from the DLC2 for model No. 2 (with LSTS) are 128.% (or 2.3 times) less than the maximum displacements of the nodes of the finite element model No. 1, which indicates a significant stiffness and much lower deformability of the pavement model, where the principle of spatial closed rigid blocks is applied. The numerical experiment confirmed that the load applied to any point of the pavement according to model No. 2 (from closed rigid LSTS blocks) causes resistance, and thus involves all elements in general. Approval of the work results The work was tested within the framework of abstracts and a presentation at the conference. Sribniak N.M., Halushka S.A., Bezsonov K.S., Andrushechko Yu.O. Effective steel structures for building coverings. International scientific and practical conference ‘GLOBAL TRENDS IN SCIENCE AND EDUCATION’ 10-12.03.2025 Kyiv, Ukraine | uk_UA |
dc.description.abstract | Робота складається із змісту, загальної характеристики роботи та її кваліфікаційних ознак, огляду досліджень за обраною темою, розділів основної частини, висновків за результатами досліджень та формулювань перспектив досліджень (українською та англійською мовами). Сформульовано мету, задачі, об’єкт та предмет дослідження, методи наукового дослідження. . Результати досліджень дозволяють визначити з-поміж двох моделей конструкцій покриттів, що досліджуються, найбільш ефективну за декількома критеріями, в тому числі й критерієм матеріалоємності Аналіз публікацій та досліджень встановив, що великопролітні просторові рішення для громадських, промислових, спортивних споруд, палаців спорту, торгових та логістичних площ, розважальних центрів і концертних майданчиків можуть бути реалізовані із застосуванням наскрізних просторових перехресних систем. Просторова робота покриття із застосуванням легких перехресних ферм покриття забезпечується завдяки зв'язкам, розташованим у двох напрямках ферм, які переносять зовнішні навантаження. Підвищення жорсткості покриття сприяє зниженню зусиль в окремих його елементах, що дозволяє використовувати тонкостінні сталеві профілі з меншою витратою сталі порівняно із суцільностінчастими прокатними балками. В основній частині наведено опис двох скінченоелементих моделей сталевого покриття каркасної будівлі з розмірами в плані 18х24 м. Перша модель являє собою «класичне» поширене вирішення покриття промислової будівлі. Воно вирішене у вигляді крокв'яних конструкцій ферм Ф-1 прольотом 18,0 м. В торцях диска перекриття 18,0 х24,0 м розташовані зв’язкові ферми Ф-2 довжиною 6,0 м. По нижнім поясам ферм Ф-1 та Ф-2 розташовано горизонтальні зв’язки жорсткості. По верхнім поясам крокв'яних ферм Ф-1 розташовані прогони покриття. Ці елементи теж є елементами жорсткості всієї конструкції. Всі елементи такої моделі покриття виконані із гарячекатаних сталевих профілів за сортаментами. Друга модель являє собою ефективне перекриття із легких тонкостінних сталевих профілів. Профілі ЛСТК мають відкриту форму та виготовляються способом холодного формування. Їх особливістю є зазвичай мала товщина стінки профілю, яка знаходиться в межах від 1,5 до 4 мм. Конструкція покриття за схемою №2 складається з легких перехресних ферм, що являють собою жорсткі прямокутні замкнені блоки 6х12м. Загальна стійкість конструкції досягається шляхом формування декількох просторових блоків вздовж периметра покриття. Ідея роботи такого покриття полягає в тому, що ферми із ЛСТК, які закріплені із площини по нижньому поясу горизонтальними зв'язками, а по верхньому прогонами утворюють жорсткий диск покриття. Жорсткий диск покриття гарним чином забезпечує просторову роботу каркасу будівлі. Профілі, прийняті для елементів ферм є тонкостінним та мають профіль типу [ та ][. У висновках встановлено, що максимальні переміщення fz вузлів скінченоелементної схеми від РСН2 для моделі №2 (із ЛСТК) є на 128,% (або в 2,3 рази) меншими, ніж максимальні переміщення вузлів скінченоелементної моделі №1, що свідчить про значну жорскість й набагатоменшу деформативніть моделі покриття, де застосований принцип просторових замкнений жорстких блоків. Числовий експеримент підтвердив, що завантаження, прикладене до будь-якої точки покриття за моделлю №2 (із замкнутих жорстких блоків ЛСТК) викликає спротив протидію), а значить й включає до спільної роботи всі елементи загалом. Апробація результатів роботи Робота апробована в рамках тез та виступу на конференції. Срібняк Н.М., Галушка С.А., Безсонов К.С., Андрушечко Ю.О. Ефективні сталеві конструкції для покриття будівель. Міжнародна науково-практична конференція «GLOBAL TRENDS IN SCIENCE AND EDUCATION» 10-12.03.2025 року Київ, Україна | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | СНАУ | uk_UA |
dc.subject | легка сталева тонкостінна конструкція (ЛСТК) | uk_UA |
dc.subject | профіль холодного формування | uk_UA |
dc.subject | деформативність | uk_UA |
dc.subject | light steel thin-walled structure (LSSTS) | uk_UA |
dc.subject | cold-formed profile | uk_UA |
dc.subject | deformability | uk_UA |
dc.title | Дослідження конструкцій диску перекриття з легких ферм | uk_UA |
dc.title.alternative | Study of light truss pavement disc structures | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |