DSpace Repository

Дидактичні аспекти вживання та аналізу іншомовних мультимодальних текстів у курсі вивчення іноземної мови

Show simple item record

dc.contributor.author Крекотень, Олена Валентинівна
dc.contributor.author Krekoten, Olena Valentynivna
dc.date.accessioned 2025-09-29T11:34:52Z
dc.date.available 2025-09-29T11:34:52Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Крекотень О. В. Дидактичні аспекти вживання та аналізу іншомовних мультимодальних текстів у курсі вивчення іноземної мови [Електронний ресурс] / О. В. Крекотень // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – 2025. – № 98. – С. 126-131. – Режим доступу : https://doi.org/10.32782/1992-5786.2025.98.20. – Заголовок з екрану. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14601
dc.description The article highlights the didactic approach to the use of multimodal texts in the course of foreign language teaching in higher education institutions. The object of study is a modern multimodal text that covers verbal and non-verbal elements and is the basis for mastering foreign language competences of students of technological specialties. The aim of the study is to analyse the modern didactic approach to the development of foreign language skills through the use of multimodal texts. The importance of the choice and algorithm of working with such texts in higher educational institutions of technological orientation is determined. Particular attention is paid to theoretical research of Ukrainian and foreign scientists in highlighting the problems of multimodal competence of students. The relevance of the study is related to the need to modernise and diversify the process of teaching a foreign language in the context of distance learning. The article identifies the types of multimodal texts suitable for use in a foreign language course at a technological university in the form of a table based on cognitive techniques, modules, and types of texts. The didactic approach to multimodal texts, taking into account the needs of technological students for foreign language acquisition, requires a specific approach from the teacher, so the hierarchy of didactic principles for the use of multimodal texts is outlined. An algorithm for converting an authentic multimodal text into a digital narrative is generated. The scheme of multimodal text analysis for students of technological specialities is proposed. The analysis of multimodal texts is an important stage in the development of students' digital literacy. The proposed schemes help to systematise the approach to the creation and analysis of multimodal materials, developing critical thinking, information skills and interdisciplinary competence. The article is of both theoretical and practical importance and may contribute to further research on this topic. The integration of multimodal tasks into modern educational programmes of technology-oriented universities through the development of skills in creating interactive projects, video presentations or infographics will help to modernise the foreign language course and adapt students to future professional activities. uk_UA
dc.description.abstract Стаття висвітлює дидактичний підхід до використання мультимодальних текстів у курсі вивчення іноземних мов у вищих навчальних закладах. Об’єктом вивчення є сучасний мультимодальний текст, який охоплює вербальні та невербальні елементи і є основою для оволодіння іншомовними компетенціями студентів технологічного напрямку. Мета дослідження полягає у аналізі сучасного дидактичного підходу до формування іншомовних навичок засобами використання мультимодальних текстів. Визначена важливість вибору та алгоритму роботи з такими текстами у вищих навчальних закладах технологічного спрямування. Особливу увагу приділено теоретичним розробкам вітчизняних та зарубіжних науковців у висвітленні питання мультимодальної компетентності студентів. Актуальність дослідження пов’язана з необхідністю осучаснити та урізноманітнити процес викладання іноземної мови в умовах дистанційного вивчення предмету. Визначено види мультимодальних текстів, придатні до використання у курсі іноземної мови ВНЗ технологічного спрямування у вигляді таблиці, що базується на когнітивних техніках, модусах, та типах текстів. Дидактизація мультимодальних текстів з урахуванням потреб студентів технологічного профілю вимагає від викладача специфічного підходу, тому окреслено ієрархію дидактичних принципів щодо вживання мультимодальних текстів. Згенеровано алгоритм роботи з перетворення автентичного мультимодального тексту в наратив: визначення теми, проведення інтерв’ю, створення та презентація мультимодального наративу, редагування та оцінювання мультимодальних презентацій. Запропоновано схему аналізу мультимодальних текстів для студентів технологічних спеціальностей. Аналіз мультимодальних текстів є важливим етапом у розвитку цифрової грамотності студентів. Запропоновані схеми допомагають систематизувати підхід до створення і аналізу мультимодальних матеріалів, розвиваючи критичне мислення, навички роботи з інформацією та міждисциплінарну компетентність. Стаття має як теоретичне, так і практичне значення і може сприяти подальшим науковим розробкам даної теми. Інтеграція мультимодальних завдань в сучасні освітні програми університетів технологічного спрямування сприятиме осучасненню курсу іноземної мови та адаптації студентів до майбутньої професійної діяльності. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject мультимодальний текст uk_UA
dc.subject дидактичний підхід uk_UA
dc.subject лінгвістичний аналіз uk_UA
dc.subject multimodal text uk_UA
dc.subject didactic approach uk_UA
dc.subject linguistic analysis uk_UA
dc.title Дидактичні аспекти вживання та аналізу іншомовних мультимодальних текстів у курсі вивчення іноземної мови uk_UA
dc.title.alternative Didactic Aspects of Using and Analyzing Multimodal Texts in Foreign Language Classes uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account