00 DSpace/Manakin Repository

Emotional Intelligence and Emotional Literacy as Basic Constituents of Emotional Component for Creating Positive Educational Environment of Students’ Professional Development in Higher Education Institutions

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Berestok, Olha Volodymyrivna
dc.contributor.author Бересток, Ольга Володимирівна
dc.date.accessioned 2025-11-05T09:13:42Z
dc.date.available 2025-11-05T09:13:42Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Berestok О. Emotional Intelligence and Emotional Literacy as Basic Constituents of Emotional Component for Creating Positive Educational Environment of Students’ Professional Development in Higher Education Institutions [Electronic resource] / O. Berestok // Engineering and Educational Technologies. – 2024. – № 12 (4). – Р. 19-28. – Режим доступу : DOI 10.32782/2307-9770.2024.12.04. – Заголовок з екрану. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14736
dc.description У статті розглядаються емоційний інтелект та емоційна грамотність як найважливіші складові емоційного компонента, що використовуються в процесі навчання і спрямовані на створення позитивного фону для успішного розвитку професійних навичок студента. Представлено детальний опис основних характеристик емоційного інтелекту та емоційної грамотності, наданий відомими дослідниками. Відзначається когнітивно-психологічна теорія, яка досліджує, як різні стимули, фізіологічні зміни в організмі і оцінка індивідом поточної ситуації з точки зору своїх потреб та інтересів, а також минулого досвіду впливають на емоції. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with the emotional intelligence and emotional literacy as the essential constituents of the emotional component used in the process of education and aimed at establishing positive background for the successful development of the student’s professional skills. A detailed description of the main characteristics of the emotional intelligence and emotional literacy provided by the prominent researchers is presented. The cognitive-psychological theory that examines how emotions are influenced by perceived stimuli, physiological changes in the body, and an individual's assessment of the current situation from the standpoint of their needs and interests as well as past experiences is noted. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject emotional intelligence uk_UA
dc.subject emotional literacy uk_UA
dc.subject stress resistance uk_UA
dc.subject емоційний інтелект uk_UA
dc.subject емоційна грамотність uk_UA
dc.subject стійкість до стресу uk_UA
dc.title Emotional Intelligence and Emotional Literacy as Basic Constituents of Emotional Component for Creating Positive Educational Environment of Students’ Professional Development in Higher Education Institutions uk_UA
dc.title.alternative Емоційний інтелект та емоційна грамотність як базові складові емоційного компонента для створення позитивного освітнього середовища професійного розвитку студентів у вищих навчальних закладах uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу