DSpace Repository

Usage of matrix methods for developing the strategy of agricultural enterprise

Show simple item record

dc.contributor.author Shumkova, Olena Volodymyrivna
dc.contributor.author Shumkova, Victoria Igorivna
dc.contributor.author Шумкова, Олена Володимирівна
dc.contributor.author Шумкова, Вікторія Ігорівна
dc.contributor.author Шумкова, Елена Владимировна
dc.contributor.author Шумкова, Виктория Игоревна
dc.date.accessioned 2020-11-12T12:03:42Z
dc.date.available 2020-11-12T12:03:42Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Shumkova O. Usage of matrix methods for developing the strategy of agricultural enterprise [Electronic resource] / O. Shumkova, V. Shumkova // Business Risk in Changing Dynamics of Global Village 2 : monograph / Edited by N. Marynenko, P. Kumar, I. Kramar. – Nysa : Publishing Office University of Applied Sciences in Nysa, 2019. - Р. 437-446. uk_UA
dc.identifier.uri http://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8205
dc.description В условиях, которые быстро меняются, жесткая конкуренция требует от бизнеса не только сосредоточения внимания на внутренней среде, но и разработки долгосрочной стратегии, которая позволяет бизнесу адаптироваться к изменениям. Поэтому вопросы совершенствования системы маркетингового планирования имеют особое значение, особенно, когда это касается сельскохозяйственного предприятия. uk_UA
dc.description.abstract The article focuses on the issues of marketing management of innovation and investment activity of the agricultural enterprise. The authors determined that marketing is the best way to study market needs of innovations, to form the demand for new technologies, analyze the opportunities of agricultural enterprises and the needs of customers. It is noticed that innovative marketing is a reliable source of fast gaining of the most possible profit for the agricultural enterprise. The issue of strategic planning of marketing innovative activity of the agricultural enterprise is explored. The practical aspects of management of innovation and investment marketing in the agricultural enterprise are presented. On the basis of the conducted researches the recommendations for effective management of marketing activity of the agricultural enterprise in the context of innovation and investment activity are given. В умовах, що швидко змінюються, жорстка конкуренція вимагає від бізнесу не лише зосередження уваги на внутрішньому середовищі, а й розробки довгострокової стратегії, яка дає змогу бізнесу адаптуватися до змін у їхньому середовищі. Тому питання вдосконалення системи маркетингового планування мають особливе значення, особливо, коли це стосується сільськогосподарського підприємства. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Publishing Office University of Applied Sciences in Nysa uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject marketing strategy uk_UA
dc.subject agricultural marketing uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject маркетингова стратегія uk_UA
dc.subject сільськогосподарський маркетинг uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject маркетинговая стратегия uk_UA
dc.subject аграрный маркетинг uk_UA
dc.title Usage of matrix methods for developing the strategy of agricultural enterprise uk_UA
dc.title.alternative Використання матричних методів для розробки стратегії сільськогосподарського підприємства uk_UA
dc.title.alternative Использование матричных методов для разработки стратегии сельскохозяйственного предприятия uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account