Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.snau.edu.ua/xmlui/handle/123456789/11254
Title: Main Aspects of the Concept of «Safe Educational Environment» in the Paradigm of Modern Challenges
Other Titles: Основні аспекти концепції безпечного освітнього середовища в парадигмі сучасних викликів
Authors: Berestok, Olha Volodymyrivna
Бересток, Ольга Володимирівна
Keywords: interpersonal interaction
education
learning methods
міжособистісна взаємодія
освіта
методи навчання
Issue Date: 2023
Citation: Berestok O. Main Aspects of the Concept of «Safe Educational Environment» in the Paradigm of Modern Challenges [Electronic resource] / О. Berestok // II International Scientific & Practical Conference «LEARNING & TEACHING : after War and during Peace», (Kharkiv, Ukraine, November 10, 2023). – Kharkiv, 2023. – Режим доступу : http://doi.org/10.5281/zenodo.10085340. – Заголовок з екрану.
Abstract: The article deals with the main strategies and methods of a safe educational environment which provides: the presence of safe learning and working conditions comfortable interpersonal interaction, contributing to the emotional well-being of students, teachers and parents; the absence of any manifestations of violence; the availability of sufficient resources for their prevention compliance with the rights and norms of physical, psychological, informational and social security every participant in the educational process.
Description: У статті розглядаються основні стратегії та методи створення безпечного освітнього середовища, яке передбачає: наявність безпечних умов навчання та праці, комфортну міжособистісну взаємодію, що сприяє емоційному благополуччю учнів, учителів та батьків; відсутність будь-яких проявів насильства; наявність достатніх ресурсів для їх запобігання дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу.
URI: https://repo.snau.edu.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11254
Appears in Collections:Статті, тези доповідей



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.